Projectactiviteiten en voortgang

Wil je actuele, gedetailleerde informatie over je project en de voortgang daarop voor het hele team?

Met projectactiviteiten en voortgang kun je voorgecalculeerde werkzaamheden detailleren met projectactiviteiten en deze toewijzen aan teamleden. De teamleden boeken vervolgens zelf hun voortgang en bepalen hoeveel tijd nog nodig is of hoever zij denken te zijn. Bij het boeken van de voortgang kan Profit de uren automatisch omzetten in nacalculatie.

De projectmanagers, projectmedewerkers en teamleden kunnen via InSite en OutSite altijd en overal beschikken over actuele projectgegevens. Per team en per teamlid krijg je inzicht in de bijdrage die geleverd is voor de projecten waaraan het team of teamlid werkt. Dit zijn behalve de cijfers (bestede uren en gerealiseerde voortgang) ook de documenten die het resultaat zijn van een projectactiviteit.

Hiervoor kan het verwachte verloop (voorcalculatie) afgezet worden tegen een gedetailleerd verloop van de voortgang en bestede tijd.

Pro_Projectactiviteiten en voortgang (10)

In het algemeen geldt dat Voortgang puur indicatief is. De gebruiker bepaalt hoe ermee omgegaan wordt. Over het gebruik van voortgang moeten binnen de organisatie afspraken gemaakt worden.

Gebruik je nacalculatie als planning? Dan kun je via Profit voortgang boeken op basis van nacalculatie. Hiermee geef je in de voortgangsregels aan hoeveel van de geplande nacalculatie-uren besteed zijn aan welke toegewezen projectactiviteiten.

Voorbereiding

  • Projectactiviteiten en voortgang inrichten

    Het inrichten van projectactiviteiten en voortgang bestaat uit het autoriseren. Als je projectactiviteiten en voortgang in InSite en/of OutSite wilt gebruiken dan moet je ook de type pagina Projectactiviteiten activeren en verder deze functionaliteit in Sitebeheer inrichten.

  • Teams en teamleden toevoegen voor projecten

    Je gebruikt de functionaliteit Teams om eenvoudig projectteams te vormen en teamleden vast te leggen voor projecten.

Werkwijze

Zie ook