Redenen beëindiging abonnement toevoegen
Zodra je in Profit een abonnement of abonnementsregel beëindigt door een einddatum in te vullen, kun je de reden selecteren die de verkooprelatie voor het beëindigen heeft gegeven.
Definieer op basis van het beleid welke regels je nodig hebt om een goede 'opzeganalyse' te kunnen maken. Denk daarbij bijvoorbeeld niet alleen aan faillissement of overlijden, maar ook aan overstappen op een ander abonnement.
Reden beëindiging abonnement toevoegen:
- Ga naar: Algemeen / Inrichting / Vrije tabel.
- Open de eigenschappen van de (vrije) tabel Reden beëindiging.
- Vink Onderhouden in zoekvenster aan, als je nieuwe waarden wilt toevoegen tijdens het zoeken op de waarden uit de tabel. Dit is alleen mogelijk in Profit, niet in InSite.
Je kunt dan bij het selecteren van een reden van beëindiging van een abonnement direct een nieuwe reden aan de tabel toevoegen.
- Klik in de Regels
Je ziet hier de redenen die Profit Abonnementen standaard bevat.
- Tab door de laatste regel of klik op Nieuw om een nieuwe regel toe te voegen.
- Vul een waarde in bij Omschrijving (NL).
- Vul de Code (NL) in voor de reden van beëindiging.
- Klik op: Opslaan en sluiten.