Gegevens aangifte IB opvragen
Met deze taak worden cliënten en accountants eraan herinnerd om hun gegevens op te sturen naar de belastingadviseur. Deze taak heeft twee verschillende type afhandelingen, namelijk het opvragen van gegevens bij cliënten en het opvragen van gegevens bij accountants. De twee taken staan los van elkaar omdat ze een verschillende plandatum kunnen hebben, niet nodig hoeven te zijn of afzonderlijk van elkaar kunnen worden opgelost.
Inhoud |
Gegevens opvragen in Profit
- Ga naar: Fiscaal / Inkomstenbelasting / Cliënt IB.
- Open de eigenschappen van de cliënt.
- Ga naar het tabblad: Voortgang.
- Open de eigenschappen van het belastingjaar.
- Ga naar het tabblad: Plannen.
- Vul de velden in.
- Klik op: Opslaan en sluiten.
Gegevens opvragen in InSite
- Ga naar: Fiscaal / Inkomstenbelasting / Cliënt IB.
- Selecteer de cliënt.
- Klik op: Cockpit.
- Klik op: Voortgang (workflow).
- Vul de velden in onder kopje Gegevens.
- Klik op: Aanpassen.
Als je de verschillende datums invult, bijvoorbeeld de datum waarop de gegevens zijn ontvangen, dan wordt deze datum automatisch vermeld bij de eigenschappen van de cliënt op het tabblad Voortgang / Eigenschappen / Plannen.
- Klik op: Communicatie om de contactgegevens van de cliënt / accountant op te roepen. Zo ben je zelf in staat contact op te nemen met de cliënt via het gewenste medium. De contactgegevens kun je in InSite niet wijzigen.
Als alle gegevens zijn ontvangen kun je de datum(s) invullen waarop de gegevens binnen zijn gekomen. De taak kan nu worden afgerond. Via welk medium de gegevens ontvangen zijn maakt voor de afhandeling van de workflow niet uit. Na het ontvangen van de gegevens kun je controleren of alle gegevens volledig zijn.