Boekingslay-out workflow Inkoopfactuur inrichten

You add the Attachment field to the entry layout for purchase invoices, if you want to link the invoice directly as an attachment (PDF file) to the purchase entry when you post the entry. Also, the Purchase invoice workflow is automatically launched when you select an attachment and you create a dossier for the purchase invoice (you also see the dossier item in the journal entry). If you leave the Attachment field blank when entering the invoice, the workflow does not start.

Als u bij het boeken van de inkoopfactuur het veld Bijlage direct de factuur koppelt, dan start de workflow Inkoopfactuur automatisch en vormt een dossier op de inkoopfactuur (het dossieritem ziet u ook op de journaalpost).

Als u het veld Attachment niet opneemt in de boekingslay-out, dan moet u altijd eerst een dossieritem insturen om de workflow te starten.

To add an entry layout:

  1. Go to: General / Management / Entry layout.
  2. Click on: New.
  3. Click on: the entry layout Financial entries (Purchase journal) (Profit).
  4. Profit deletes (Profit) and replaces it with a sequence number (1). You can change this description.

    Note:

    If you use the default Financial entries (Purchase journal) (Profit) entry layout, you cannot change it. In that case add a new entry layout based on this default entry layout.

  5. Click on: Finish.
  6. Go to the tab: Line.

  7. Sleep het veld Attachment naar de regel.
  8. Sleep ook de velden Block for payment en Reviewer naar de regel. U kunt per inkoopfactuur de beoordelaar opgeven, zie boekingslay-out Facturen in omloop.
  9. Go to the tab: General settings.

  10. Vul handmatig de code -5 in voor de workflow Purchase invoice (Profit) bij Dossier item type.

    U selecteert in dit veld welk type dossieritem (bijlage) u wilt koppelen bij het boeken van de inkoopfactuur. U koppelt een eigen workflow Purchase invoice, als u de standaard Purchase invoice (Profit) gekopieerd heeft.

  11. Click on: OK.
  12. Koppel de boekingslay-out aan het inkoopdagboek.

Directly to

  1. Configure the review of purchase invoices using InSite/OutSite (Purchase invoice workflow)
  2. Activate invoices in circulation
  3. Set up a dossier item type and the purchase invoice workflow for InSite
  4. Activate page types for the Purchase invoice workflow in InSite
  5. Add the Purchase invoice menu item
  6. Configure an entry layout for the Purchase invoice workflow
  7. Workflow in OutSite