Contractdossier in Financieel
Je kunt per contract een dossier bijhouden. Dit dossier bestaat uit dossieritems, zoals documenten en notities.
Voor de inrichting moet je bij het Type dossieritem dat je wilt vastleggen als Bestemming de bestemming Inkooprelatie + contract selecteren, dan voegt Profit het document ook toe in het dossier van het contract.
Contracten en dossiers worden vastgelegd op administratieniveau. Als je een dossieritem wilt insturen op een contract moet je eerst de juiste administratie openen om het dossieritem in te sturen.
Je kunt dossieritems voor contracten ook aanmaken en raadplegen in InSite. Je kunt dossieritems voor contracten importeren met CRM / Beheer / Import CRM / Dossier nieuw of via de UpdateConnector KnSubject.
Dossieritem vastleggen bij een contract in Financieel:
- Ga naar: Financieel / Contractbeheer / Contract.
- Open de eigenschappen van het contract.
- Ga naar het tabblad: Dossier.
- Klik op: Nieuw.
- Neem onderstaande gegevens over:
- Selecteer bij Type dossieritem het soort dossieritem dat je wilt vastleggen. Bijvoorbeeld Uitgaande post.
- Vink In dossier van organisatie/persoon opslaan aan als je wilt dat Profit het nieuwe dossieritem ook daadwerkelijk in een dossier opneemt van de organisatie/persoon. Vervolgens worden de velden eronder wijzigbaar.
- Vul een waarde in bij Type.
- Bedenk eerst bij welke organisatie of persoon (of type daarvan) je het dossieritem écht wilt vastleggen. Dan kies je bij Type voor Inkooprelatie.
- Zoek en selecteer bij Bestemming de uiteindelijke persoon of organisatie.
- Klik op: Volgende.
Het vervolgscherm Bestemming Extra (optioneel) verschijnt alleen bij bestemmingen die niet van het type Organisatie, Persoon of een subtype daarvan zijn. Bijvoorbeeld Projecten.
- Selecteer bij Project het project.
- Klik op: Volgende.
- Vul bij Onderwerp een duidelijke omschrijving in van het dossieritem, zodat je het dossieritem in een weergave eenvoudig kunt terugvinden.
- Vul bij Toelichting de inhoud van de notitie in.
- Klik op: Volgende.
- Selecteer Document e-mailen en vastleggen in dossier bij Doel.
- Klik op: Volgende.
- Selecteer het document. De beschikbare documenten zijn afhankelijk van het type relatie: bij een medewerker zie je andere documenten dan bij een organisatie/persoon.
- Klik op: Voltooien.
Je hebt nu een dossieritem vastgelegd in het dossier van het contract en bij de inkooprelatie.
Zie ook