thumb_up
thumb_down
link
Copy link
Copied
insert_emoticon
lmatfy
Copied

Cursus toevoegen

Een cursus is ook een item, zodat je de cursusevenementen kunt factureren. Daarom leg je per cursus ook de volgende gegevens vast:

  • Verkoopprijs
  • Artikelgroep (voor de journalisering)
  • Btw-gegevens
  • Prijsgroep en kortingen

Zie ook:

Inhoud

Cursus aanmaken

  1. Ga naar: CRM / Cursusmanagement / Cursus.
  2. Klik op: Nieuw.
  3. Vul de Itemcode. De toegevoegde cursus wordt namelijk ook toegevoegd aan de items.
  4. Je moet enkele gegevens voor de integratie met Profit Ordermanagement selecteren:
    • Itemcode, de toegevoegde cursus wordt namelijk ook toegevoegd aan de items.
    • Artikelgroep, deze bevat grootboekrekeningen voor de journalisering van facturen.
    • Eenheid
  5. Doorloop de wizard.
  6. Selecteer het type cursus.

    Type cursus is een vrije tabel. Je kunt zelf typen toevoegen via Algemeen / Inrichting / Vrije tabel. Hierdoor kun je in dashboards filteren op dit type en je kunt dit type gebruiken in dashboards, weergaven, rapporten en analyses.

    Stel dat je webinars gaat organiseren. Voeg dan het type cursus Webinar toe, zodat je dit kunt gebruiken in dashboards, weergaven, rapporten en analyses.

  7. Selecteer de hoofddocent.

    Je kunt de hoofddocent per evenement en sessie wijzigen. Ook kun je extra docenten inzetten.

  8. Selecteer de locatie.

    Je kunt de locatie per evenement en sessie wijzigen. Op basis van de locatie wordt het maximumaantal deelnemers voorgesteld, maar je kunt dit wijzigen. Deze gegevens zie je o.a. in het bezettingsoverzicht.

    Deze gegevens zie je o.a. in het bezettingsoverzicht. Bij het inschrijven van deelnemers wordt op het maximumaantal gecontroleerd. In Profit Windows (backoffice) krijg je een waarschuwing maar je kunt wel meer deelnemers inschrijven. In InSite en OutSite mag het maximumaantal niet overschreden worden.

    Het minimumaantal is alleen een indicatie, je kunt dit zelf gebruiken om te kijken of er voldoende inschrijvingen zijn.

  9. Klik enkele malen op Volgende en dan op Voltooien om de wizard af te ronden.

In- & Outsite

Externe belangstellenden (contactpersonen) kunnen zich inschrijven via OutSite, medewerkers kunnen zich inschrijven via InSite. Als je deze functinaliteit niet gebruikt, kun je deze stappen overslaan.

Instellingen InSite en OutSite:

  1. Open de cursus.
  2. Ga naar het tabblad: In & OutSite.
  3. Je kunt pagina's koppelen in het vak Informatiepagina.

    Op deze pagina's staat bijvoorbeeld het cursusmateriaal. Dit materiaal is dan afhankelijk van de selectie ook beschikbaar voor de bezoeker.

    Meer informatie:

    Informatiepagina met cursusoverzicht

  4. Vink Deelnemers zichtbaar op OutSite aan als je aan ingelogde gebruikers wilt tonen dat men is ingeschreven.
  5. Selecteer eventueel een waarde bij Profiel.

    Door het koppelen van een profiel kun je een specifieke inschrijf- en bevestigingspagina maken per cursus.

    Als je geen profiel toevoegt en koppelt bij de cursus, ziet de deelnemer de standaard inschrijfpagina.

  6. Vink Controle op dubbele inschrijving aan als een deelnemer de cursus maar één keer mag volgen. Bij bijvoorbeeld een jaarlijks terugkerend evenement vink je dit veld uit. Door dit veld uit te zetten krijgen de deelnemers geen melding.
  7. Vink Introducé toestaan aan, als een OutSite-gebruiker een introducé mag meenemen. De introducé wordt niet gefactureerd.
  8. Vink Afmelden toestaan aan als een ingeschreven cursist zich van een evenement mag afmelden. Vul de opzegtermijn in in Min. aantal dagen vooraf, hiermee voorkom je dat een cursist zich op het laatste moment nog afmeldt. Deze instellingen gelden niet in Profit Windows, want dit is immers de backoffice waarin je de cursussen beheert. De instellingen gelden alleen voor InSite en OutSite, zodat cursisten hun eigen inschrijvingen kunnen beheren.
  9. Klik op: OK.

De velden Foto maken bij inchecken en Pas verstrekken bij inchecken hebben nog geen werking in Profit, ze zijn toegevoegd als voorbereiding op functionele uitbreidingen in een toekomstige versie..

Zie ook

  • Voorkennis bij cursus toevoegen

    Je kunt bij een cursus instellen dat een deelnemer eerst een andere cursus moet hebben gevolgd om aan de huidige cursus deel te nemen. Dit geldt voor deelnemers die zichzelf inschrijven via InSite en OutSite. Deze controle wordt niet uitgevoerd als een manager medewerkers inschrijft via InSite.

Direct naar

  1. Cursus
  2. Cursusadministratie inrichten
  3. Cursusartikel toevoegen
  4. Dagdelen toevoegen
  5. Cursus aanmaken
  6. Cursusberichten aanmaken
  7. Evenement aanmaken
  8. Cursustraject
  9. Deelnemers inschrijven, verplaatsen, uitschrijven en cursusbevestiging verzenden
  10. Presentielijst bijhouden
  11. Kortingsvouchers
  12. Cursusfacturering
  13. Bezettingsoverzicht raadplegen
  14. Bezetting per locatie raadplegen
  15. Aanwezigheidspercentage per cursus raadplegen
  16. Cursusevaluaties met enquêtes
  17. Cursus in InSite
  18. Cursus in OutSite
  19. Integratie cursussen met Profit Agenda
  20. Draaiboek

Process

Cursus

Work area

CRM