thumb_up
thumb_down
link
Copy link
Copied
insert_emoticon
lmatfy
Copied

Contactgegevens controleren voor Digitaal ondertekenen

Bij het digitaal ondertekenen wordt gebruik gemaakt van sms-berichten en e-mailberichten. Bij intern ondertekenen via InSite krijgt de ondertekenaar een sms-bericht met een code. Bij extern ondertekenen via OutSite krijgt de ondertekenaar eerst een e-mailbericht en dan een sms-bericht. Daarom is het essentieel dat de telefoonnummers en e-mailadressen correct zijn vastgelegd, anders komen de berichten voor het digitaal ondertekenen niet bij de juiste persoon terecht.

Telefoonnummers

Bij de InSite-gebruikers moet een geldig telefoonnummer zijn vastgelegd waarop een SMS-bericht kan worden ontvangen. Een telefoonnummer begint altijd met een landnummer; bijvoorbeeld +31, +32 of +599.

Als een telefoonnummer gevuld is in Profit zonder landnummer, dan wordt dit geschikt gemaakt om te SMS-en:

  • Begint het telefoonnummer met een '+' gevolgd door minimaal 6 cijfers? Dan is dit een geldig nummer.
  • Begint het telefoonnummer met een '+' en daarna de landcode, dan mag hierna geen '0' in het telefoonnummer staan.

    Voorbeeld: +310612345678 is fout. Dit moet zijn +31612345678. Dus zonder de '0' achter de landcode.

  • Begint het telefoonnummer met '00' gevolgd door minimaal 6 cijfers? De '00' wordt vervangen voor een ‘+’ en het resultaat is een geldig nummer.
  • Begint het telefoonnummer met '0' gevolgd door minimaal 4 cijfers? De '0' wordt vervangen door '+31' en het resultaat is een geldig nummer;
    Let op: Deze regel zorgt ervoor dat alle nummers die geen landcode bevatten de landcode van Nederland krijgen (+31).
  • Als telefoonnummers op een andere manier zijn vastgelegd, dan volgt een foutmelding bij het digitaal ondertekenen.

Telefoonnummers van InSite-gebruikers controleren:

Deze telefoonnummers gelden als een gebruiker is ingelogd op InSite.

  1. Ga naar: CRM / Organisatie/persoon / Organisatie/persoon.
  2. Open de weergave: Organisaties en Personen.
  3. Filter op Ja in de kolom Gebruiker om alleen gebruikers te zien.

    Crm_AFAS Signing Service contactgegevens

  4. Open de eigenschappen van de persoon.
  5. Ga naar het tabblad: Communicatie.
  6. Voor het verzenden van SMS-berichten gebruikt Profit het eerste geldige/bruikbare telefoonnummer, de andere telefoonnummers worden niet gebruikt.
    1. Mobiel werk
    2. Mobiel privé
    3. Telefoonnr. werk
    4. Telefoonnr. privé

    Crm_AFAS Signing Service contactgegevens

Telefoonnummers van contactpersonen bij organisaties controleren:

Deze telefoonnummers gelden als een OutSite-gebruiker is ingelogd als een contactpersoon van een organisatie.

  1. Open de eigenschappen van de organisatie.
  2. Ga naar het tabblad: Contacten.
  3. Open de eigenschappen van een contactpersoon.

    Profit gebruikt het eerste geldige/bruikbare telefoonnummer.

    1. Mobiel werk
    2. Telefoonnr. werk

Telefoonnummers van Personen controleren:

Deze telefoonnummers gelden als een OutSite-gebruiker is ingelogd als een persoon.

  1. Open de eigenschappen van een persoon.

    Profit gebruikt het eerste geldige/bruikbare telefoonnummer.

    1. Mobiel privé
    2. Telefoonnr. privé

E-mailadressen van personen/contactpersonen controleren:

Bij het verzenden van e-mailberichten gebruikt Profit de onderstaande e-mailadressen in de onderstaande volgorde:

  1. E-mail toegang (e-mailadres om in te loggen op OutSite, tabblad Portal toegang).
  2. E-mail werk
  3. E-mail privé

Direct naar

  1. Digitaal ondertekenen
  2. Inrichten van digitaal ondertekenen
  3. Contactgegevens gebruikers en contactpersonen controleren
  4. Documenten digitaal tekenen via InSite
  5. Documenten digitaal tekenen via AFAS Pocket
  6. Logging van digitale handtekeningen
  7. Veelgestelde vragen Digitale Handtekening

Process

Dossier Digitaal ondertekenen

Work area

CRM