thumb_up
thumb_down
link
Copy link
Copied
insert_emoticon
lmatfy
Copied

Menu-item ordermanagement aanmaken (OutSite)

Je voegt de menu-items verkooporder, pakbon en verkoopfactuur toe aan de site als portal. De ingelogde gebruiker ziet alleen zijn eigen verkooporders, pakbonnen en verkoopfacturen. Een anonieme webgebruiker ziet deze gegevens niet.

We gaan in deze beschrijving uit van onderstaand voorbeeld menu. We geven de menu-items omschrijvingen die herkenbaar zijn voor de ingelogde contactpersonen van de klant.

Out_Menu-item ordermanagement aanmaken (InSite & OutSite) (10)

Inhoud

Menu-item portalpagina toevoegen

Portalpagina aanmaken:

In dit voorbeeld maak je een portalpagina Bestellingen aan met als submenu's de overzichtspagina's van de verkooporders, pakbonnen, facturen. In plaats van submenu's kun je ook 'Verwijzen naar' deze pagina's.

  1. Log in en start Sitebeheer.

    Je voegt nu de portalpagina toe.

  2. Klik op: Nieuw.

    Dit doe je op de plek waar je een menu-item toe wilt voegen.

  3. Vul de omschrijving in.

    In dit voorbeeld Bestellingen.

  4. Selecteer Aanmaken nieuwe portalpagina.
  5. Klik op: Volgende.
  6. Selecteer Product bij Type pagina. Dit hangt samen met de groepering productgroep die je zojuist hebt ingericht.
  7. Klik op: Toevoegen
Submenu-item Producten toevoegen

Je voegt het menu-item Artikel toe aan de site. Je kunt het toevoegen aan de portal Mijn organisatie voor inloggende contactpersonen, en je kunt het toevoegen als apart menu-item voor anonieme webgebruikers die dan de artikelen kunnen raadplegen.

Voor artikelen/producten, moet je de productgroep met artikelen hebben toegevoegd en geautoriseerd.

Submenu-item Producten toevoegen aan portal Bestellingen:

  1. Open de website.
  2. Voeg een menu-item toe dat verwijst naar de pagina Productgroepen (Overzicht).
Verkooporders als submenu-item toevoegen

In dit voorbeeld voeg je verkooporders toe als submenu-item aan de portal Bestellingen. Je noemt het Orders, want voor de klant zijn het niet zíjn verkooporders maar inkooporders.

Submenu-item Verkooporders als 'Orders' toevoegen aan portal Bestellingen:

  1. Open de website.
  2. Voeg een menu-item toe dat verwijst naar de pagina Verkooporders.
Pakbonnen als submenu-item toevoegen

In dit voorbeeld voeg je het pakbonnen overzicht toe aan de portal Bestellingen. Je noemt het menu-item bijvoorbeeld Leveringen om beter aan te sluiten bij de beleving van de klant.

Submenu-item Pakbonnen toevoegen aan portal Bestellingen:

  1. Klik op: Nieuw achter het menu Bestellingen.
  2. Vul de omschrijving in. Bijvoorbeeld Leveringen.
  3. Selecteer Verwijzen naar bestaande pagina bij Actie.
  4. Klik op: Volgende.
  5. Selecteer het overzicht Pakbonnen bij Pagina.
  6. Klik op: Toevoegen.
Facturen als submenu-item toevoegen

In dit voorbeeld voeg je het facturen overzicht toe aan de portal Bestellingen.

Submenu-item Factuur toevoegen aan portal Bestellingen:

  1. Open de website.
  2. Voeg een menu-item toe dat verwijst naar één van de Facturen-pagina's. Bijvoorbeeld Facturen, met het gedrag Tonen.

    Deze ziet er in OutSite zo uit:

    Out_Menu-item ordermanagement aanmaken (InSite & OutSite) (50).

Controleer de menu-items
  1. Raadpleeg de menu-items als anonieme en als ingelogde gebruiker.

Zie ook:

Direct naar

  1. Ordermanagement in In- en OutSite inrichten
  2. OutSite inrichten
  3. Groepering Productgroep autoriseren
  4. Productgroepen toevoegen
  5. Artikelen toevoegen aan Productgroep (InSite & OutSite)
  6. Typen pagina's Ordermanagement activeren
  7. Sjablonen voor Ordermanagement in InSite & OutSite
  8. Menu-items voor Ordermanagement (orders, pakbonnen, facturen) aanmaken
  9. Klantkaart koppelen in verkooprelatieprofiel
  10. Contactpersonen van klant voor klantportal autoriseren
  11. Dossieritem op verkooporder in klantportal inrichten
  12. Inkooprelaties
  13. Verkooprelaties
  14. Inkoopoffertes
  15. Inkoopaanvragen
  16. Inkoopaanvraag via OCI-koppeling met inkooporder zonder XML inrichten
  17. Inkoopaanvraag via OCI met inkooporder via XML inrichten

Process

Klantportal

Work area

Ordermanagement