Automatische bijlage bij (niet-)akkoordbrieven

Je verstrekt de (niet)akkoordbrieven aan de cliënt om te informeren over de aanslag. Je kunt bij de akkoordbrief, de niet-akkoordbrief en het bezwaarschrift automatisch de juiste SBA (elektronische versie van de aanslag) als bijlage toevoegen. Als je dit instelt wordt de aanslag automatisch als bijlage toegevoegd bij het afdrukken van het rapport. Je hoeft alleen de tekst van de brief nog in het rapport te plaatsen.

Voordelen:

  • Altijd de juiste SBA als bijlage
  • Aanpassingen in de SBA worden automatisch doorgevoerd
  • Alleen nog onderhoud aan de brieven

Automatische bijlage bij akkoordbrief, niet-akkoordbrief en bezwaarschrift instellen:

  1. Ga naar: Fiscaal / Beheer / Instellingen / Algemeen.
  2. Ga naar het tabblad: Aanslag rapportage IB.
  3. Vink Aanslag koppelen aan akkoordbrief aan, als je de SBA automatisch als bijlage mee wilt sturen met de akkoordbrief.

    Kies je ervoor om Aanslag koppelen aan akkoordbrief uit te vinken? Dan wordt de akkoordbrief zonder bijlage aan de cliënt verstrekt.

  4. Klik op: OK.

    Vanaf nu wordt de SBA automatisch als bijlage toegevoegd bij het verstrekken van de akkoordbrief.

Ook bij de niet-akkoordbrief en het bezwaarschrift kun je instellen dat de aanslag automatisch als bijlage wordt toegevoegd. Je stelt dit in op het tabblad Aanslag rapportage IB. Wil je dat bij de Vpb- en Beschikkingsrapporten de aanslag ook automatisch als bijlage wordt toegevoegd? Stel dit dan in op de tabbladen Aanslag rapportage Vpb en Beschikking rapportage IB.

Direct naar

  1. Automatisch accorderen aanslagen
  2. Aanslagen registreren bij cliënt
  3. Aanslag verwerken
  4. Aanslag beoordelen en accorderen
  5. Aanslag raadplegen
  6. Akkoord- en niet-akkoordbrieven instellen
  7. (Niet-)Akkoordbrieven verstrekken