(Niet-)Akkoordbrieven verstrekken

Akkoordbrieven verstrekken

Je verstrekt de akkoordbrief ter informatie aan de cliënt. Om ervoor te zorgen dat je de akkoordbrieven niet één voor één hoeft te verstrekken is er een functie waarmee je een selectie kunt afdrukken. Bij het beoordelen van de aanslag kun je ook één brief afdrukken. Je kunt dan via de tekstvelden eerst nog eigen tekst toevoegen aan de akkoordbrief. Als je de brief instuurt in Profit wordt de brief opgeslagen in het dossier.

Alleen akkoordbrieven kunnen massaal verstrekt worden met 'Verstrekken akkoordbrieven'.

Als je verstrekt via e-mail, dan worden deze met automatisch accorderen ook pas verstrekt als je de actie 'Verstrekken akkoordbrieven' gedaan hebt. Als je meer dan 250 akkoordbrieven hebt in de batch, dan moet je deze meerdere keren draaien om alle akkoordbrieven te verstrekken

Niet-akkoordbrieven verstrekken

Je verstrekt de niet-akkoordbrief ter informatie aan de cliënt. Niet-akkoordbrieven kun je niet verstrekken via een batch, dit gaat altijd per brief (omdat je aan moet geven waarom je niet akkoord bent). Als je de brief instuurt in Profit wordt de brief opgeslagen in het dossier.

(Niet)Akkoordbrieven e-mailen via Fiscaal InSite:

  1. Open InSite.
  2. Ga naar het aanslagoverzicht.

    Je kunt de aanslag ook raadplegen via de cockpit van de cliënt.

  3. Selecteer de aanslag van de cliënt.
  4. Klik op: Aanslag raadplegen.
  5. Vink E-mail aan onder Verstrekkingswijze (niet)akkoordbrief.
  6. Klik op: Aanpassen.

    De (niet)akkoordbrief wordt nu automatisch klaargezet, mits de brief nog niet verstrekt is.

  7. Om de akkoordbrieven massaal te versturen ga je naar: Fiscaal / Algemeen / Verstrekken akkoordbrieven.

    De niet-akkoordbrief kan direct gemaild of afgedrukt worden.

  8. Selecteer de zojuist klaargezette (niet-)akkoordbrief en klik op Voltooien.

    Let op:

    De cliënt ontvangt alleen een e-mail als de verstrekkingswijze is ingesteld op E-mail privé en er bij de cliënt een privé e-mailadres is ingevuld.

    Als de Verstrekkingswijze (niet)akkoordbrieven bij de cliënt ingesteld is op E-mail én je hebt ingesteld dat aanslagen die conform zijn automatisch worden geaccordeerd, dan worden deze akkoordbrieven automatisch klaargezet. De brief wordt hiermee nog niet naar de cliënt gemaild.

Akkoordbrieven verstrekken via Profit Fiscaal:

  1. Ga naar: Fiscaal / Algemeen / Verstrekken akkoordbrieven.

    Je kunt gebruikers voor deze weergave autoriseren.

  2. Selecteer een cliëntengroep.

    Als je alle cliëntengroepen selecteert worden alle klaargezette brieven verstrekt, ook van andere vestigingen.

    De rapportgenerator wordt gestart met daarin een .pdf van alle automatisch gegenereerde akkoordbrieven. Bij de (niet)akkoordbrief heb je de mogelijkheid om drie tekstblokken in te vullen. Deze tekstblokken moet je ook opnemen in de rapporten. Vervolgens worden deze tekstblokken afgedrukt in de brieven.

  3. Klik op: Voltooien.

    Let op:

    Als je de brieven wilt opslaan in het dossier van de cliënt leg je in de algemene fiscale instellingen op het tabblad Dossier het type dossieritem vast. Als je géén type dossieritem instelt worden de brieven na het verstrekken niet opgeslagen in het dossier.

    Verstrek je de (niet)akkoordbrieven via e-mail aan je cliënten? Dan raden we aan om de brieven automatisch op te slaan in het dossier. Als je dit niet doet en je moet de brief opnieuw aan de cliënt verstrekken, dan kan dat niet meer via e-mail. Je kunt de brief wél altijd opnieuw afdrukken. Dit doe je door de aanslag te openen en de brief daar handmatig af te drukken.

(Niet-)Akkoordbrieven opnieuw verstrekken:

Je kunt (niet-)akkoordbrieven opnieuw verstrekken vanuit de berichtenhistorie. Als je berichten vanuit de berichtenhistorie opnieuw verstrekt, worden de Tags die leeg waren toen het oorspronkelijke bericht werd verstuurd, niet alsnog gevuld.

Aanpassingen die je in het berichtsjabloon hebt doorgevoerd (opmaak, tekst etc.) gaan wel mee in het nieuwe bericht.

Direct naar

  1. Automatisch accorderen aanslagen
  2. Aanslagen registreren bij cliënt
  3. Aanslag verwerken
  4. Aanslag beoordelen en accorderen
  5. Aanslag raadplegen
  6. Akkoord- en niet-akkoordbrieven instellen
  7. (Niet-)Akkoordbrieven verstrekken