Instellingen automatisch betalen binnenland inrichten

Je stelt in of de omschrijving van de boeking overgenomen wordt in het betaalbestand. Verder stel je in of je de inkoopfacturen na het inboeken automatisch wilt blokkeren voor automatische betaling.

Administratie-instellingen betalingen en betalingsverschillen inrichten:

  1. Ga naar: Small Business / Inrichting / Instellingen administratie.
  2. Ga naar het tabblad: Betalingen.
  3. Vink Automatisch blokkeren aan, als je inkoopfacturen na het inboeken automatisch wilt blokkeren voor automatische betaling.
  4. Vink Omschrijving boeking overnemen aan bij Automatische betaling crediteuren, als je de boekingsomschrijving wilt meenemen in het betaalbestand. Als je dit veld niet aanvinkt staat boekstuknummer in het betaalbestand.
  5. Selecteer de grootboekrekening voor het betalingsverschil.

    Je onderscheid een negatief en een positief betalingsverschil door het toekennen van aparte grootboekrekeningen.

  6. Vul bij Betalingsverschil (%) het percentage in dat je maximaal accepteert als betalingsverschil, bijvoorbeeld 1,0%.

    Het percentage is optioneel, het bedrag is verplicht in te geven. Als je een combinatie invult, dan wordt eerst het maximum betalingsverschil berekend op basis van het percentage. Als het maximum bedrag niet wordt overschreden, dan wordt het betalingsverschil afgeboekt.

  7. Klik op: OK.

Direct naar

  1. Automatisch betalen inrichten
  2. Instellingen automatisch betalen
  3. Tussenrekening Betalingen onderweg toevoegen
  4. Dagboek Betalingen onderweg toevoegen
  5. Bankrekening en bestandslocatie voor automatisch betalen inrichten
  6. Crediteur inrichten voor automatische betalingen
  7. Weergave openstaande posten wijzigen
  8. Betaalspecificatie via e-mail inrichten
  9. Bankkoppeling internetbankieren inrichten