Offerte toevoegen

Je voegt een offerte toe om items aan te bieden aan een verkooprelatie.

Het toevoegen van een offerte begint met het selecteren van de verkooprelatie. Vervolgens kun je de offerteregels invoeren.

Offerte toevoegen:

  1. Ga naar: Small Business / Facturering / Offerte.
  2. Klik op: Nieuw.
  3. Als er meerdere boekingslay-outs zijn voor de offerte, selecteer dan de boekingslay-out die je wilt gebruiken.

    Je ziet de boekingslay-out van de verkoopofferte. Deze lay-out is bijna identiek is aan de lay-out voor een balie-/directfactuur.

  4. Selecteer de debiteur.

    De debiteur mag niet geblokkeerd zijn. Small Business neemt gegevens over uit de eigenschappen van de geselecteerde verkooprelatie. Dit zijn o.a. de Btw-plicht, Afleveradres, Betalingsvoorwaarde, Valuta en Incasseren.

  5. Vul eventueel de overige velden in de kop van de boekingslay-out.
  6. Voeg eventueel via de actie Nieuw afleveradres een nieuw afleveradres toe voor de geselecteerde debiteur.
  7. Voeg de itemregels toe.
  8. Selecteer een itemcode.

    Als er een basiskorting geldig is, zie je dit direct.

  9. Raadpleeg eventueel offerteregels van het item in andere offertes:
    1. Selecteer de regel en klik op Eigenschappen item.
    2. Ga naar het tabblad: Verkoopofferteregels.
    3. Sluit de eigenschappen van het item.
  10. Raadpleeg in de staart van de boekingslay-out de offertetotalen.
  11. Klik op: Voltooien.
  12. Afhankelijk van de instellingen in de boekingslay-out krijg je nog vragen, bijvoorbeeld of je de offerte wilt afdrukken, of dat je de offerte direct definitief wilt maken. Maak een keuze bij elke vraag.

Direct naar

  1. Verkoopofferte
  2. Offerte toevoegen
  3. Offerte raadplegen
  4. Offerte definitief maken
  5. Offertes massaal e-mailen/afdrukken en opslaan in dossier
  6. Offerte accorderen
  7. Offerte nieuwe versie maken
  8. Offerte laten vervallen
  9. Factuur toevoegen vanuit offerte