thumb_up
thumb_down
link
Copy link
Copied

Waarom ontvang ik de activatiemail van AFAS Pocket niet?

Je gebruikt AFAS Pocket alleen voor het inloggen

Let op:

Je ontvangt GEEN activatiemail als je AFAS Pocket alleen gebruikt voor in het inloggen met twee-factorauthenticatie.

Als je de app alleen gebruikt om in te loggen hoef je de app alleen te installeren. Je hoeft je dus niet aan te melden en géén omgevingssleutel in te vullen. Lees hier hoe je AFAS Pocket koppelt aan het inloggen.

Je gebruikt alle functionaliteit van AFAS Pocket

Als een gebruiker begint met AFAS Pocket op zijn smartphone, ontvangt hij tijdens het aanmeldproces een verificatiemail. Gebruik onderstaande checklist als de e-mail om AFAS Pocket te activeren niet aankomt.

Stap 1: Inloggen met je gebruikersnaam

Log in met je gebruikerscode (bijv: 12345.keesz) in plaats van met je e-mailadres.

Stap 2: Externe sleutel niet correct of onbekend

Gebruikers kunnen AFAS Pocket koppelen met een externe sleutel of via het scannen van een QR-code. Controleer of je de juiste externe sleutel of QR-code hebt doorgegeven.

Gebruik de bestaande sleutel of QR-code. Als je een nieuwe sleutel genereert, moeten alle bestaande gebruikers AFAS Pocket opnieuw koppelen, omdat bij het genereren van een nieuwe sleutel de oude sleutel vervalt.

  • Ga naar: Algemeen / AFAS Pocket / Instellingen, tabblad Omgevingssleutel.

Stap 3: E-mailadres gebruiker controleren

Het e-mailadres van de Pocket-gebruiker moet vastgelegd zijn in de Autorisatie Tool.

  1. Ga naar: Algemeen / Beheer / Autorisatie tool.
  2. Ga naar het tabblad: Onderhoud gebruikers.
  3. Open de eigenschappen van de gebruiker.
  4. Het e-mailadres van de gebruiker moet gevuld zijn.

  5. Ga naar het tabblad: Onderhoud groepen.

    Je hebt een bepaalde gebruikersgroep gekoppeld aan AFAS Pocket (in Algemeen / AFAS Pocket / Instellingen). Selecteer deze groep in de Autorisatie Tool en kijk op het tabblad Gebruikers in groep. De gebruiker moet aan de groep gekoppeld zijn. Zo niet, vink dan Alleen geselecteerde items tonen uit en vink de gebruiker aan.

    App_AFAS Pocket autorisatie (groep)

Stap 4: Controleer de inrichting

AFAS Pocket moet gedeblokkeerd zijn en volledig ingericht. Meer informatie hierover vind je in het artikel Inrichting per omgeving.

Stap 5: Controleer de koppeling gebruiker - persoon - medewerker

Elke medewerker in Profit is gekoppeld aan een persoon. De persoon is gekoppeld aan een gebruiker. Deze 'keten' moet correct zijn.

  1. Ga naar HRM / Medewerker / Medewerker.
  2. Open de eigenschappen van de medewerker.
  3. Klik op de actie: Persoon.

    De eigenschappen van de gekoppelde persoon worden geopend.

  4. Ga naar het tabblad: Koppelingen.

    Controleer of de juiste gebruiker gekoppeld is.

  5. Ga naar het tabblad Algemeen.
  6. De persoon mag niet geblokkeerd zijn (het veld Geblokkeerd mag niet aangevinkt zijn).

Stap 6: Controleer de inrichting van de mailserver

De mailserver moet correct zijn ingericht. Je kan gebruiken maken van de mailserver van AFAS Online of van een eigen mailserver. Voor beide opties is inrichting vereist in Profit. Meer informatie hierover vind je in het artikel E-mails vanuit Profit worden niet verzonden. Hoe kan dit?

Stap 7: Gebruiker opnieuw uitnodigen

Is de toegang al een keer verstrekt? Verwijder de huidige toegang en nodig de gebruiker hierna opnieuw uit.

  1. Ga naar: Algemeen / AFAS Pocket / Gebruikers.
  2. Ga naar het tabblad: Toegang.
  3. Selecteer de gebruiker waar je de toegang van wilt intrekken.
  4. Klik op de actie: Toegang verwijderen.
  5. Nodig de gebruiker hierna opnieuw uit via de actie: Verstuur uitnodiging.

Stap 8: Controleer de instellingen van het berichtsjabloon

Kijk in de instellingen van AFAS Pocket of je een eigen berichtsjabloon gebruikt. Zo ja, koppel dan het standaardsjabloon van AFAS en kijk of de berichten ontvangen worden.

Details

Date added: 13-06-2018
Last updated: 17-09-2019

Process

Instelling

Work area

Pocket