Importregels opnieuw importeren

Profit logt zowel geslaagde als mislukte imports. Bepaalde mislukte importregels kun je onder een aantal voorwaarden opnieuw importeren.

Dit is vooralsnog alleen mogelijk voor de imports van nacalculatieregels.

De voorwaarden voor opnieuw kunnen importeren zijn:

  • De gebruiker die de eerste import met mislukte regels heeft gedaan voert nu ook de actie uit.
  • Er is niet meer dan 24 uur verstreken sinds de voorgaande import.
  • Er zijn geen opvolgende herimports aanwezig.
  • De importdefinitie is onveranderd.

Voor deze functie moet je de menukeuze en de actie(s) geautoriseerd hebben.

Mislukte importregels opnieuw importeren:

  1. Ga naar: Algemeen / Beheer / Import / Historie.

    Aan de hand van de status kun je zien of je de import goed is verlopen of niet.

  2. Open de regel.

    Je ziet welke regels niet geïmporteerd zijn.

    De groene regels zijn goedgekeurd, de rode zijn afgekeurd.

    De oranje regels zijn in het geval van nacalculatieregels bij de Flex-activering afgekeurd omdat ze bij een set (declaratie) horen. Als er regels vanwege een andere regel in de set zijn afgekeurd, zie je die ook bij de status van het bestand terug als Afgekeurd door set.

    De rode en oranje regels zijn niet geïmporteerd.

  3. Sluit de importregels.
  4. Wijzig in het importbestand de rode regels.
  5. Klik op Acties / Opnieuw importeren.

Zie ook:

Direct naar

  1. Import via nieuwe importdefinitie
  2. Importdefinitie toevoegen en bestand importeren
  3. Importopties voor velden
  4. Instellen VB script
  5. Importhistorie raadplegen