Aangifte accorderen via portal

Per cliënt kun je per jaar instellen of de klant het document via de portal wil ondertekenen.

Let op!

Je kunt niet op één e-mailadres de aangifte van de aangever en van die van de partner accorderen

Aangifte accorderen via portal instellen:

  1. Ga naar:
    • Fiscaal / Inkomstenbelasting / Cliënt IB.
    • Fiscaal / Vennootschapsbelasting / Cliënt Vpb.
  2. Open de eigenschappen van de cliënt.
  3. Ga naar het tabblad: Fiscaal jaar (of Boekjaar).
  4. Open de eigenschappen van het jaar.
  5. Ga naar het tabblad: Bijzonderheden.
  6. Kies bij Accorderingswijze: Accorderen via AFAS OutSite

    Klik op: Opslaan en sluiten.
    Nadat je in InSite de datum Gecontroleerd en akkoord hebt gevuld, verschijnt de volgende vraag: Wil je de aangifte klaarzetten voor de externe portal?

  7. Klik op: Ja.

    Nu wordt de aangifte klaargezet.

Partner aanwezig?

Als ook een partner aanwezig is, klik je in de cockpit op de partner en kies je voor Versturen aangifte. Nu kun je de aangifte klaarzetten voor de externe portal.

  1. Open de Cockpit van de partner.
  2. Klik op: Aangifte versturen.
  3. Klik op: Afdrukken akkoordverklaring.
  4. Selecteer het juiste rapport.

    Wacht totdat deze is voltooid in de wachtrij.

  5. Open het rapport.

    Je moet het rapport lokaal opslaan voordat je het kunt openen.

  6. Sla het rapport op via het Profit Communication Center.

Direct naar

  1. Aangifte IB/Vpb via accountancyportal inrichten
  2. Fiscaal rapport automatisch opslaan in dossier
  3. Akkoorddocumenten instellen
  4. Kenmerkcombinatie toevoegen bij rapport
  5. Aangifte accorderen via portal
  6. Ander type dossieritem extern vastleggen
  7. Organisatieadviseur tonen