Ander type dossieritem extern vastleggen

Je kunt instellen dat een klant vanuit de aangifte een vraag, klacht of ander type dossieritem kan insturen. Voordat je deze typen dossieritems kunt koppelen moet je ze eerst toevoegen. Bij dit type moet je in ieder geval het veld Aanleiding aanvinken.

Extern vast te leggen type selecteren:

  1. Ga naar: CRM / Dossier / Inrichting / Type dossieritem.
  2. Klik op: Nieuw.
  3. Vul de omschrijving in.
  4. Vul de velden in. 
  5. Klik op: Volgende.

    Vink Dossieritem als vertrouwelijk markeren aan als je niet wilt dat iedereen het dossieritem mag zien. Dossieritems van dit type worden niet getoond in de volgende dossierweergave (Startmenu / CRM / Dossier / Dossier).

  6. Klik op: Voltooien.
  7. Open de eigenschappen van het type dossieritem.
  8. Ga naar het tabblad: In & OutSite.
  9. Vink Zichtbaar aan zodat de externe gebruiker het type dossieritem ziet.
  10. Vink Vast te leggen aan, als je dit niet doet kan de gebruiker geen dossieritem toevoegen.
  11. Vul de Omschrijving meervoud in. Deze omschrijving wordt gebruikt voor het overzicht met de vragen van dit type dossieritem.
  12. Klik op: Opslaan en sluiten.
  13. Ga naar het tabblad: Bestemming.

    Als je wilt dat het type dossieritem zichtbaar in op de Accountancyportal moet je minstens één Bestemming Optioneel maken.

  14. Selecteer de volgende bestemmingen (Je activeert multiselect met Ctrl+S):
    • Cliënt IB
    • Cliënt IB + fiscaal jaar
    • Cliënt Vpb
    • Cliënt Vpb + contact
    • Cliënt Vpb + fiscaal jaar
  15. Klik op de actie: Optioneel maken.
  16. Klik op: Opslaan en sluiten.
  17. Open de eigenschappen van het type dossieritem -13 Aangifte IB (Profit).
  18. Ga naar het tabblad: In OutSite vast te leggen.
  19. Klik op: Nieuw.
  20. Selecteer het type (of de typen) dossieritem dat je wilt insturen bij een aangifte.
  21. Klik op: Voltooien.
  22. Klik op: Opslaan en sluiten.

Direct naar

  1. Aangifte IB/Vpb via accountancyportal inrichten
  2. Fiscaal rapport automatisch opslaan in dossier
  3. Akkoorddocumenten instellen
  4. Kenmerkcombinatie toevoegen bij rapport
  5. Aangifte accorderen via portal
  6. Ander type dossieritem extern vastleggen
  7. Organisatieadviseur tonen