- MeldingEr is een fout opgetreden bij het communicatieprofiel 'E-facturen verwerken via de e-mail of uit een map'Je krijgt deze melding bij het verzenden en ontvangen van berichten via de Communicatieservice. Let op: Als je Microsoft (Exchange Online) gebruikt, dan is de POP e-mailbox gestopt per 1-10-2022. Vanaf deze datum schakelt Microsoft de (oude) Basic Authentication methode namelijk uit. Gegevens in het communicatieprofiel kloppen niet Deze melding betekent dat de ingestelde gegevens van de mailbox in het communicatieprofiel E-facturen verwerken via de e-mail of uit een map (MUBL) niet juist zijn. Het adres, de poort, de gebruikersnaam of het wachtwoord kloppen niet. Hierdoor kan het verzenden en ontvangen van e-facturen niet succesvol tot stand worden gebracht. Je lost de melding op door de instellingen van het e-mailaccount te controleren en indien nodig aan te passen. Open hiervoor de eigenschappen van het communicatieprofiel E-facturen verwerken via de e-mail of uit een map (MUBL) . Omdat AFAS deze gegevens niet beheert, zul je dit samen met je systeembeheerder moeten controleren. Het AFAS Support Center biedt hier geen ondersteuning op. In het communicatieprofiel wordt Pop3 van Gmail gebruikt Google heeft op 30 september 2024 de ondersteuning van het versturen van uitgaande e-mail via Gmail op basis van gebruikersnaam + wachtwoord beëindigd. Ook het inlezen van e-facturen via deze methode wordt dan ingetrokken. Als alternatief kun je een Gmail-account met twee-factorauthenticatie gebruiken. Zie de stappen in het artikel Communicatieprofiel UBL inrichten onder methode 2. De Client Secret key is verlopen Wanneer als type e-mailserver Exchange Entra ID gebruikt wordt, kan het zijn dat het veld Application secret een verlopen key bevat. Je herkent dit aan de volgende melding: Description....: A configuration issue is preventing authentication - check the error message from the server for details. You can modify the configuration in the application registration portal. Zie verder de beschrijving van de inrichting in het artikel: Inrichten communicatieprofiel E-facturen via e-mail (MUBL) .
- MeldingEr is een fout opgetreden bij het versturen van de e-mail. 5.2.0 STOREDRV.Submission.Exception:SendAsDeniedException.MapiExceptionSendAsDenied; Failed to process message due to a permanent exception with message Cannot submit messageBekijk hier de volledige foutmelding Er is een fout opgetreden bij het versturen van de e-mail. ====================================================================== Description.....: General message: Er is een fout opgetreden bij het versturen van de e-mail. Number..........: -2147180996 #80049E3C [ANTA] Init state......: Raised Source..........: AntaMsPr Version.........: 8.1000.104 Location........: C:\Program Files (x86)\Profit\Afas Windows\Kernel\Bin Source descr....: Anta Message Processor (C/S) Time............: DLL/EXE file....: AntaMsPr Session.........: AFAS\SVC_Com_P14 on AFAS\BATCHP14014 (NoTS) ---------------- Landmark........: AntaMessageProcessor.SMain.SendEmail [762B2F1F] TAG: Error......: MailKit.Net.Smtp.SmtpCommandException: 5.2.0 STOREDRV.Submission.ExceptionendAsDeniedException.MapiExceptionSendAsDenied; Failed to process message due to a permanent exception with message Cannot submit message . 0.35250:0A004F81, 1.36674:0A000000, 1.61250:00000000, 1.45378:02000000, 1.44866:38290000, 1.36674:0E000000, 1.61250:00000000, 1.45378:3D290000, 1.44866:44020000, 16.55847:A3160000, 17.43559:0000000004020000000000000000000000000000, 20.52176:140F6D880000101043050000, 20.50032:140F6D887017000000000000, 0.35180:48050000, 255.23226:0A005481, 255.27962:0A000000, 255.27962:0E000000, 255.31418:0A005581, 0.35250:0A000000, 1.36674:0A000000, 1.61250:00000000, 1.45378:02000000, 1.44866:3C000000, 1.36674:32000000, 1.61250:00000000, 1.45378:41000000, 1.44866:01000000, 16.55847:A8000000, 17.43559:0000000020030000000000000000000000000000, 20.52176:140F6D88000070200A005A81, 20.50032:140F6D88701710106B050000, 0.35180:0A005B81, 255.23226:4800D13D, 255.27962:0A000000, 255.27962:32000000, 255.17082C040000, 0.27745:75050000, 4.21921C040000, 255.27962:FA000000, 255.1494:7A050000, 0.38698:0F010480, 0.37692:0F010480, 0.44092:00000000, 0.41232:05000780, 0.60208:01000001, 0.37136:0F010480, 0.34608:00000000, 0.55056:30303A48, 0.42768:30384D42, 0.56112:3A336461, 0.52807:382D3163, 7.36354:01000000000001092D393639, 4.33016C040000, 7.40748:010000000000010B07000000, 7.57132:000000000000000007000000, 1.63016:32000000, 4.39640C040000, 8.45434:29372FDD7DE80E47A76D1983142D772800000000, 5.10786:0000000031352E32302E323135372E3030303A484531505230384D42323839303A33646165633231382D316335352D343539312D396631612D39363937626431623938656500201000000000, 255.1750:0A006881, 255.31418:0A00F636, 0.22753:B6050000, 255.21817C040000, 4.60547C040000, 0.21966:BB050000, 4.30158C040000 [Hostname=HE1PR08MB1234.eurprd08.prod.outlook.com] at MailKit.Net.Smtp.SmtpClient.<DataAsync>d__104.MoveNext() --- End of stack trace from previous location where exception was thrown --- at System.Runtime.CompilerServices.TaskAwaiter.ThrowForNonSuccess(Task task) at System.Runtime.CompilerServices.TaskAwaiter.HandleNonSuccessAndDebuggerNotification(Task task) at System.Runtime.CompilerServices.TaskAwaiter.ValidateEnd(Task task) at MailKit.Net.Smtp.SmtpClient.<SendAsync>d__106.MoveNext() --- End of stack trace from previous location where exception was thrown --- at System.Runtime.ExceptionServices.ExceptionDispatchInfo.Throw() at MailKit.Net.Smtp.SmtpClient.<SendAsync>d__106.MoveNext() --- End of stack trace from previous location where exception was thrown --- at System.Runtime.CompilerServices.TaskAwaiter.ThrowForNonSuccess(Task task) at System.Runtime.CompilerServices.TaskAwaiter.HandleNonSuccessAndDebuggerNotification(Task task) at MailKit.Net.Smtp.SmtpClient.Send(FormatOptions options, MimeMessage message, CancellationToken cancellationToken, ITransferProgress progress) at MailKit.MailTransport.Send(MimeMessage message, CancellationToken cancellationToken, ITransferProgress progress) at Afas.Anta.Mail.SmtpClient.SendMessage(Email mail) (851603A44D8E2FB4645B7C12345F8071AF) ---------------- Landmark........: AntaMessageProcessor.SMain.SendEmail [538F27BC] ---------------- TAG: MessageId..: {D5DC7812-0DB5-12345-A618-05DD9B2BE872} Landmark........: AntaMessageProcessor.SMain.SendMessageInternal [362B2E52] ---------------- Landmark........: AfasKnAnta.CKnMes.ViewForm_OnRowAction [75B0280D] ====================================================================== Operating system..: Windows Server 2012 v6.2.9200 Version...........: 2.9.1000.1 Application type..: 1 EnvironmentId.....: LanguageId........: 1043 (#413) UserId............: 12345.gebruiker UserIdIn..........: {5F334D2E-30F2-12345-9566-660225719606} MemberId..........: 12345 App mode..........: 0 Auth mode.........: 0 UnitId............: 1 MemberNumber......: 12345 Je krijgt deze melding bij het verzenden van e-mails vanuit Profit (loonstroken, facturen, etc.) als je werkt met een eigen mailserver (Exchange/ Office 365). Let op: De afdeling Support biedt geen ondersteuning op problemen die spelen bij een eigen e-mailserver. Heb je hier hulp bij nodig? Neem contact op met je systeembeheerder. Oorzaak Deze melding krijg je als de gebruiker die in Profit is ingesteld voor het versturen van de e-mail, in je Exchange e-mailserver geen toestemming heeft om e-mails te versturen namens de in Profit gebruikte afzender(s). Voorbeeld: De gebruiker admin@enyoi.afas.nl staat in Profit ingesteld als gebruiker voor het aanmelden bij Office 365. In het berichtsjabloon is de afzender Kees@enyoi.afas.nl gekoppeld. Omdat het e-mailadres admin@enyoi.afas.nl geen SendAs rechten heeft in Office 365 op de mailbox Kees@enyoi.afas.nl ontstaat de foutmelding. Oplossing De e-mailadressen die mails mogen verzenden vanuit Office 365 moeten 'SendAs-rechten' krijgen. Je systeembeheerder kan je hierbij helpen. Controleer welke gebruiker is ingesteld voor het versturen van de e-mail via: Algemeen / Omgeving / Beheer / Eigenschappen , tabblad E-mail . Controleer via Algemeen / Beheer / Verzonden e-mail bij welke afzenders de foutmelding ontstaat. Geef in Office 365 de gebruiker uit de omgevingseigenschappen 'SendAs' rechten op alle afzenders die in Profit gebruikt worden. Je systeembeheerder kan je hierbij helpen. Vanuit Profit kun je dit niet oplossen. Bekijk dit artikel van Microsoft voor meer informatie. Een andere mogelijkheid is om de gebruiker in Profit aan te passen naar een gebruiker die deze rechten al wel bezit. Meer informatie hierover lees je in het artikel E-mailserver en afzender instellen.
- MeldingThe request failed. The remote server returned an error: 401 (Unauthorized)Je krijgt deze melding in de wachtrij bij het synchroniseren van afspraken met Exchange. Let op: Als je Microsoft (Exchange Online) gebruikt, dan is de POP e-mailbox gestopt per 1-10-2022. Vanaf deze datum schakelt Microsoft de (oude) Basic Authentication methode namelijk uit. Oorzaak Er zijn meerdere oorzaken mogelijk: Deze melding krijg je als er een verkeerd wachtwoord wordt gebruikt om aan te melden bij Exchange. Werk je met twee-factorauthenticatie binnen Office 365? Dan moet de Exchange-gebruiker worden uitgesloten hiervan. Profit kan namelijk niet via twee-factor authenticeren bij het aanmelden op de Exchange server Oplossing Er zijn meerdere oplossingen mogelijk: Wachtwoord opnieuw instellen Controleer of het inloggen in Outlook met de betreffende gebruiker wel lukt. Als je een nieuwe gebruiker voor Exchange hebt aangemaakt, maar deze gebruiker nog niet hebt aangemeld bij Outlook, kun je de 401 melding krijgen. Bij de eerste keer inloggen in Outlook moet je namelijk het wachtwoord wijzigen. Als je dit nog niet gedaan hebt, wijzig dan het wachtwoord in Outlook en pas hierna ook het wachtwoord in Profit aan via: Algemeen / Omgeving / Beheer / Eigenschappen tabblad Exchange/Outlook . Haal in de eigenschappen van de omgeving op het tabblad Exchange/Outlook de Gebruikersnaam en het Wachtwoord leeg. Wijzig het veld Profit Agenda synchr. met tijdelijk van X (Exchange) naar G (geen). Sla de instellingen op. Wijzig hierna de G (geen) weer terug naar X (Exchange) en vul opnieuw het wachtwoord en de gebruikersnaam in. Gebruiker uitsluiten twee-factorauthenticatie Hoe je gebruikers uitsluit van een beleid lees je in dit artikel van Microsoft . Meer informatie hierover lees je in het artikel Profit Exchange koppeling inrichten.
- MeldingKan e-mail niet via Profit versturen. Er kan geen verbinding worden gemaakt met de mailserver. Controleer de inrichting van de mailserver via: Algemeen / Omgeving / Beheer / Eigenschappen, tabblad E-mailJe krijgt deze melding bij het versturen van e-mails vanuit Profit. Bijvoorbeeld bij het versturen van loonstroken, of facturen. Oorzaak Deze melding krijg je als er op het moment van versturen geen verbinding mogelijk was met de mailserver. Dit kan komen doordat de ingestelde mailserver niet gevonden of bereikt kan worden. Oplossing Je lost de melding op door de inrichting van de mailserver te doorlopen . Als de mailserver correct is ingericht, verstuur je de e-mails opnieuw. Ga hiervoor naar: Algemeen / Beheer / Bericht / Historie . Selecteert de e-mails met de status Fout bij verzenden en klik op de actie Opnieuw verzenden om de e-mails opnieuw te versturen. Maak je gebruik van de mailserver van AFAS Online? Controleer in de eigenschappen van de omgeving op het tabblad AFAS Online of je voldoet aan de voorwaarden voor het gebruik van de mailserver van AFAS Online. Je voldoet aan de voorwaarden als je het SPF-record hebt ingericht en als je een geldige afzender/domein gebruikt. Meer informatie hierover lees je in het artikel Voorwaarden e-mailserver AFAS Online . Maak je gebruik van een eigen e-mailserver? Controleer samen met je systeembeheerder de instellingen van jullie eigen mailserver. Houd bij het gebruik van de eigen mailserver rekening met het volgende: Allowlist in jullie eigen mailserver de IP-range 185.46.182.0/24 of het IP-adres 185.46.182.1/ proxy.afas.online. Dit gebruikt AFAS Online voor het afleveren van e-mails bij de betreffende mailserver. Meer informatie Client does not have permissions to send as this sender (Office 365) Er is een fout opgetreden bij het versturen van de e-mail. 5.2.0 STOREDRV.Submission.Exception:SendAsDeniedException.MapiExceptionSendAsDenied; Failed to process message due to a permanent exception with message Cannot submit message E-mailserver en afzender instellen .
- MeldingDe periodieke salarisaanpassing is nog niet uitgevoerd. Voer deze eerst uit om een correcte berekening te kunnen uitvoeren.Je krijgt deze melding na het verwerken van één of meerdere medewerkers in de Salarisverwerkingscockpit . Oorzaak Je krijgt deze melding als de actie Periodiek in de Salarisverwerkingscockpit nog niet is uitgevoerd, terwijl dit wel nodig is. Als in de salarisregel van een medewerker een loonschaal is gekoppeld, wordt het salaris vaak periodiek verhoogd. Denk aan een loonschaal met salarissen per leeftijd. Op het moment dat iemand een jaar ouder wordt, krijgt de medewerker een hoger salaris. Hiervoor is het nodig om de actie Periodiek uit te voeren. Oplossing Je lost deze melding op door in de Salarisverwerkingscockpit de te verwerken periode te selecteren en op de actie Periodiek te klikken. De taak wordt uitgevoerd in de wachtrij. In de wachtrij kun je de taak selecteren en kiezen voor de actie Taakinformatie . Je ziet dan de medewerkers waarvoor een periodieke salarisaanpassing wordt doorgevoerd met de oude en nieuwe schaal en de trede. Meer informatie hierover lees je in het artikel Periodiek toekennen . Je gebruikt de actie Periodiek als je loonschalen hanteert. Met deze actie kent Profit automatisch de nieuwe treden toe aan de medewerkers. Hanteer je bijvoorbeeld treden op basis van leeftijd in een loonschaal , dan kent Profit automatisch een nieuwe leeftijdstrede toe aan de medewerker als deze in de huidige periode jarig is. Hanteer je treden voor dienstjaren, dan kent Profit een nieuwe trede toe in de periode dat een nieuw functiejaar begint. De salarisverwerking kun je ook 's nachts automatisch starten als Geplande taak . Voor het verwerken van de salarissen moet je altijd eerst de taak Periodieken toekennen uitvoeren (anders start de taak voor het verwerken van de salarissen niet). Koppel de geplande taken aan elkaar, zodat de taak Salaris verwerken pas wordt uitgevoerd nadat de taak Periodieken toekennen is uitgevoerd. Als Profit een volgende trede toekent aan de medewerker, krijgt de medewerker een nieuwe salarisregel. Bij het toekennen van een periodiek zijn twee instellingen van belang: Werkgever Je bepaalt in welke periode de wijzigingen doorgevoerd moeten worden. Je kunt hierbij kiezen uit de huidige of de volgende periode. Je geeft hiermee dus aan of een salarisverhoging van bijvoorbeeld een jarige medewerker plaatsvindt in de periode waarin deze medewerker jarig is of in de periode nadat deze medewerker jarig is. Medewerker Je kunt voor de medewerker bepalen in welke periode Profit de nieuwe periodiek toekent. De inrichting hiervan is afhankelijk van de inrichting van de loonschaal. Meer informatie hierover, vind je hier . Voorbeelden Klik hier voor een aantal voorbeelden . Voorbeeld: De medewerker is 17 jaar en valt onder trede 0,0. Het salaris is dan 922,11. Als je geen periode voor volgende verhoging vult, dan wijzigt het salaris naar 1.076,38 als de medewerker 18 jaar is. Vul je wel een periode voor volgende verhoging, dan wijzigt de trede waaronder de medewerker valt naar trede 1. In dit geval wijzigt het salaris naar 1.452,32. Zolang de medewerker in trede 0 moet blijven, vul je daarom géén periode volgende verhoging in. Voorbeeld: De medewerker valt onder Functiegroep 40 en trede 1. Het salaris is dan 2.044.98. Vul je een periode voor volgende verhoging, dan wijzigt de trede waaronder de medewerker valt naar trede 2. In dit geval wijzigt het salaris naar 2.172,33. Let op: De loonschaal bevat een aantal perioderegels met een specifieke ingangsdatum. Deze ingangsdatum kan tijdens een periode vallen. De loonberekening is afhankelijk van het gebruik van de gewogen periodeberekening in de eigenschappen van de cao: Gewogen periodeberekening wordt toegepastAls Rooster toepassen in Payroll is aangevinkt bij de eigenschappen van de medewerker, rekent Profit tot de ingangsdatum met de oude waarde, vanaf de ingangsdatum rekent Profit met de nieuwe waarde. Gewogen periodeberekening wordt niet toegepastAls Rooster toepassen in Payroll niet is aangevinkt bij de eigenschappen van de medewerker, laat Profit het nieuwe periodiek bij de medewerkers ingaan op de eerste dag van de periode. Hierbij vindt dus geen prorataberekening plaats. Bijvoorbeeld: De nieuwe perioderegel in de loonschaal gaat in op 1 oktober. Bij vierwekenverloning is dit niet de eerste dag van een periode. Deze datum valt in periode 10 en deze periode gaat in op 7 september. Periodiek toekennen: Ga naar: HRM / Payroll / Salarisverwerkingscockpit . Open de weergave: Salarisverwerkingsplan (actueel) .Meer informatie: weergaven in de salarisverwerkingscockpit De Salarisverwerkingscockpit biedt de volgende weergaven: Salarisverwerkingsplan (alle) In deze weergave worden alle perioden van alle werkgevers getoond. Je ziet in deze weergave dus ook de reeds verwerkte perioden. Salarisverwerkingsplan (actueel) Dit is de standaard weergave. In deze weergave worden van alle werkgevers de volgende perioden getoond (de laatste niet-verwerkte of voorlopig verwerkte (correctie)periode). Als je al perioden toevoegt voor het volgende jaar, dan zie je periode 1 van dat betreffende jaar ook in de weergave. Salarisverwerkingsplan (huidig jaar) In deze weergave worden alle perioden van het huidige jaar van alle werkgevers getoond. Je ziet in deze weergave dus ook de reeds geaccordeerde en verwerkte perioden. Salarisverwerkingsplan (actueel + laatst geaccordeerd) Deze weergave is gebaseerd op de weergave Salarisverwerkingscockpit (actueel) maar toont als extra de laatst geaccordeerde periode. Deze weergave kun je gebruiken als je een werkgever aan het verwerken bent. Nadat een periode is geaccordeerd verdwijnt deze uit de weergave Salarisverwerkingscockpit (actueel) . Je kunt deze weergave gebruiken voor de acties die na het accorderen nog uitgevoerd kunnen worden. Selecteer de perioderegel. De perioderegel moet een hoofdperioderegel zijn met de status Niet verwerkt en de voorgaande perioderegel mag niet de status Voorlopig verwerkt hebben. Klik op: Meer acties / Periodiek .Profit meldt dat de taak in de wachtrij is gezet. Terwijl de taak in de wachtrij wordt uitgevoerd, kun je gewoon doorwerken. Hier vind je meer informatie over de wachtrij. Klik op: OK . Klik op: Meer acties / Wachtrij . Open de weergave: Wachtrij .In deze weergave verschijnt de taak als deze succesvol is voltooid. Selecteer de taak. Klik op de actie: Taakinformatie .Je ziet de medewerkers waarvoor een periodieke salarisaanpassing wordt doorgevoerd met de oude en nieuwe schaal en trede. Sluit de weergave. Let op: Als Profit bij een medewerker geen trede verhoogt (terwijl dit wel zou moeten), nadat je de actie Periodiek hebt uitgevoerd, dan controleer je of de loonschaal in combinatie met het functietype wel voorkomt in de cao . Het kan ook voorkomen dat de medewerker de hoogste trede in zijn schaal bereikt heeft. Profit meldt dan dat schaal en trede ongelijk zijn, maar je kunt de medewerker wel verwerken. Zie ook Loonschalen inrichten Loonschaal bij de medewerker vastleggen Geplande taken
- MeldingNot initialized yet!Je krijgt deze melding bij het verzenden e-mails vanuit Profit (loonstroken, facturen, etc.) Oorzaak Deze melding krijg je als de e-mailserver voor uitgaande mail niet goed is ingericht. Via: Algemeen / Beheer / Bericht / Historie zie je of Profit de e-mail correct heeft afgeleverd aan de mailserver. Als dit zo is, krijgt het bericht de status Verzonden . Is het bericht niet correct afgeleverd? Dan krijgt het bericht de status Mislukt en kun je via de actie 2. Fout details de foutmelding raadplegen. Oplossing Maak je gebruik van de mailserver van AFAS Online? Controleer in de eigenschappen van de omgeving op het tabblad AFAS Online of je voldoet aan de voorwaarden voor het gebruik van de mailserver van AFAS Online. Je voldoet aan de voorwaarden als je het SPF-record hebt ingericht en als je een geldige afzender/domein gebruikt. Meer informatie hierover lees je in het artikel Voorwaarden e-mailserver AFAS Online . Is de mailserver correct ingericht? Controleer in het berichtsjabloon op het tabblad Algemeen of het veld E-mailadres en naam ingelogde gebruiker als afzender gebruiker is aangevinkt. Is dit het geval? Dan wordt het bericht niet verzonden als het domein van de ingelogde gebruiker (e-mail werk) niet overeen komt het domein van de omgeving. Je kan ervoor kiezen om het e-mailadres te machtigen te mailen, of het veld uit te vinken. Dan wordt het bericht verstuurd vanuit het e-mailadres dat is vastgelegd op administratieniveau. Maak je gebruik van een eigen e-mailserver? Controleer samen met je systeembeheerder de instellingen van jullie eigen mailserver. Houd bij het gebruik van de eigen mailserver rekening met het volgende: Allowlist in jullie eigen mailserver de IP-range 185.46.182.0/24 of het IP-adres 185.46.182.1/ proxy.afas.online. Dit gebruikt AFAS Online voor het afleveren van e-mails bij de betreffende mailserver. Meer informatie Client does not have permissions to send as this sender (Office 365) Er is een fout opgetreden bij het versturen van de e-mail. 5.2.0 STOREDRV.Submission.Exception:SendAsDeniedException.MapiExceptionSendAsDenied; Failed to process message due to a permanent exception with message Cannot submit message E-mailserver en afzender instellen .
- MeldingEr is een fout opgetreden bij het versturen van de e-mailJe krijgt deze melding bij het verzenden e-mails vanuit Profit (loonstroken, facturen, etc.) Oorzaak Deze melding krijg je als de e-mailserver voor uitgaande mail niet goed is ingericht. Via: Algemeen / Beheer / Bericht / Historie zie je of Profit de e-mail correct heeft afgeleverd aan de mailserver. Als dit zo is, krijgt het bericht de status Verzonden . Is het bericht niet correct afgeleverd? Dan krijgt het bericht de status Mislukt en kun je via de actie 2. Fout details de foutmelding raadplegen. Oplossing Je lost de melding op door de inrichting van de mailserver te doorlopen. Als de mailserver correct is ingericht, verstuur je de e-mails opnieuw. Ga hiervoor naar: Algemeen / Beheer / Bericht / Historie . Selecteert de e-mails met de status Fout bij verzenden en klik op de actie Opnieuw verzenden om de e-mails opnieuw te versturen. Maak je gebruik van de mailserver van AFAS Online? Controleer in de eigenschappen van de omgeving op het tabblad AFAS Online of je voldoet aan de voorwaarden voor het gebruik van de mailserver van AFAS Online. Je voldoet aan de voorwaarden als je het SPF-record hebt ingericht en als je een geldige afzender/domein gebruikt. Meer informatie hierover lees je in het artikel Voorwaarden e-mailserver AFAS Online . Maak je gebruik van een eigen e-mailserver? Controleer samen met je systeembeheerder de instellingen van jullie eigen mailserver. Houd bij het gebruik van de eigen mailserver rekening met het volgende: Allowlist in jullie eigen mailserver de IP-range 185.46.182.0/24 of het IP-adres 185.46.182.1/ proxy.afas.online. Dit gebruikt AFAS Online voor het afleveren van e-mails bij de betreffende mailserver. Meer informatie Client does not have permissions to send as this sender (Office 365) Er is een fout opgetreden bij het versturen van de e-mail. 5.2.0 STOREDRV.Submission.Exception:SendAsDeniedException.MapiExceptionSendAsDenied; Failed to process message due to a permanent exception with message Cannot submit message E-mailserver en afzender instellen .
- MeldingL2202 De Indicatie oproepovereenkomst is 'N' terwijl het Aantal contracturen per week 0 is.Je krijgt deze melding bij de aangifte loonheffingen. De volledige melding is:L2202 De Indicatie oproepovereenkomst is 'N' terwijl het Aantal contracturen per week 0 is. U hebt een indicatie oproepovereenkomst aangeleverd met 'N' terwijl de code soort inkomstenverhouding 11, 13 of 15 is en de code aard arbeidsverhouding 1, 10, 82 of 83 is en er geen datum einde inkomstenverhouding is aangeleverd en het aantal contracturen per week 0 is. Dit mag niet. Wijzig de indicatie oproepovereenkomst naar 'J' of corrigeer de code soort inkomstenverhouding, de code aard arbeidsverhouding, de datum einde inkomstenverhouding en/of het aantal contracturen per week. Deze melding was voor 2022 bekend als L2041. Oorzaak Deze melding krijg je als er 0 contracturen worden doorgegeven, maar het veld Oproepovereenkomst niet is aangevinkt. Oplossing Hoe je de melding oplost hangt af van de situatie. Een aantal situaties staan hieronder beschreven en een aantal hebben we in onderzoek. Controleer de soort inkomstenverhouding Controleer allereerst of de juiste soort inkomstenverhouding bij de medewerker is aangegeven in de instantie Belastingdienst. Bij de soorten 11,13 en 15 moeten contracturen worden aangeleverd. Als er sprake is van een andere soort inkomstenverhouding, pas dit dan aan in de eigenschappen van de medewerker. Open hierin de instantieregel op het tabblad Instantie en ga naar het tabblad Algemeen . Medewerker heeft oproepovereenkomst In de eigenschappen van de medewerker moet in het rooster het veld Oproepovereenkomst aangevinkt zijn. Controleer of dit het geval is en pas indien nodig aan. Controleer daarnaast of in de instantie Belastingdienst bij de medewerker het veld Oproep-/invalkracht zonder verplichting of Oproep-/invalkracht met verplichting is aangevinkt. Let op: In het onderwijs wordt gebruik gemaakt van subdienstverbanden. Voor de inkomstenverhouding worden de contracturen uit de roosterregels die geldig zijn op de 1e van de maand bij elkaar opgeteld. Als er op dat moment geen contracturen zijn, is het aantal contracturen 0. In dat geval is er geen sprake van een eenduidig aantal overeengekomen uren, en daarmee wordt niet voldaan aan de voorwaarden voor de Wet Arbeidsmarkt in Balans. Vink daarom in dit geval in de eigenschappen van de medewerker in het rooster het veld Oproepovereenkomst aan. Voor de controle L2041 maakt het overigens niet uit of er sprake is van WW of Ufo. Medewerker heeft geen oproepovereenkomst - geen loondoorbetaling L2202 is ontstaan na invoering van de Wet Arbeidsmarkt in Balans (WAB). De overheid redeneert: als er geen oproepovereenkomst is, dan moeten er contracturen zijn. De overheid gaat hierbij helaas voorbij aan bestaande processen op het gebied van HR & Payroll: het veld contracturen bepaalt bijvoorbeeld: Het verlofrecht van de medewerker. De signalering op minimumloon dan wel aanvulling tot minimumloon. De reservering vakantietoeslag en/of eindejaarsuitkering wanneer er sprake is van een minimumbedrag. De deeltijdfactor voor het pensioen/de pensioenaangifte (eventueel UPA) en/of sociaal fonds. De deeltijdfactor voor rapportages (verzuim, FTE rapportages, bezettingsoverzicht etc.). De parttimefactor en/of referteperiode voor bijvoorbeeld eenmalige uitkeringen. Je schakelt al deze zaken in één keer uit (eventueel prorata halverwege de periode) door het rooster op 0 uren te zetten. Een voorbeeld hiervan is einde loondoorbetalingsplicht, wanneer een medewerker langer dan 104 weken ziek is. In dit geval vul je het veld Afw. uren p.w. aangifte in het rooster van de medewerker op het tabblad Overige met het aantal uur dat de medewerker volgens het contract zou werken. Je krijgt dan geen foutmelding vanuit de Belastingdienst en ook geen melding in de Payroll Auditor. Let op: Omdat in de loonaangifte altijd het contractloon moet worden opgenomen, mag het salaris niet op 0 worden gezet. Medewerker heeft geen oproepovereenkomst - wel loondoorbetaling, anders dan salaris Dit komt voor bij bijvoorbeeld een werkgeversbetaling, salary split of andere uitbetalingen die niet direct gerelateerd zijn aan 'salaris * parttimepercentage'. Er zijn dan twee situaties mogelijk: De medewerker heeft wel degelijk uren op het tabblad Rooster , maar het salaris is 0. De reden dat er in dit geval geen contracturen worden berekend, is dat het contractloon van de medewerker 0 is. Contractloon en contracturen zijn in Profit aan elkaar gekoppeld: of beide zijn 0, of beide zijn groter dan 0. Tel in dit geval de betreffende uitbetaling van de medewerker in op grondslag 100.000.645 'Contractloon tbv loonaangifte' en verwerk dit met een TWK. Het kan overigens zijn dat de uitbetaling aan de medewerker lager is dan het oorspronkelijk overeengekomen contractloon. Denk aan een gedeeltelijke aanvulling op een uitkering. In dat geval gaan wij nog na of we een afwijkende waarde op het contractloon mogelijk kunnen maken. De medewerker heeft geen uren op het tabblad Rooster . Ga in dit geval na of je de medewerker kunt inrichten zoals hierboven: wel uren, een salaris van 0 en de loondoorbetaling intellen op grondslag 100.000.645 'Contractloon tbv loonaangifte'. Medewerker heeft geen oproepovereenkomst, maar Rooster toepassen in Payroll staat uit Staat in de eigenschappen van het salaris het veld Rooster toepassen in Payroll niet aangevinkt? Zorg er dan voor dat er wel contracturen worden meegenomen in de loonaangifte. Dat doe je door de stappen te volgen uit het artikel Hoe vul ik het aantal contracturen in de loonaangifte als Rooster toepassen in Payroll op Nee staat bij de medewerker? . Uitzendkracht heeft oproepovereenkomst (Flex) In de eigenschappen van de medewerker moet in het rooster het veld Oproepovereenkomst aangevinkt zijn. Controleer of dit het geval is en pas indien nodig aan. Kandidaat heeft uitzendovereenkomst met vaste uren (Flex) In het rooster van de medewerker moet het aantal uren per week worden ingevuld. Verwerk hierna de declaraties opnieuw. Zo worden de uren ook verwerkt in de loonberekening en worden ze meegenomen in de loonaangifte. Staat jouw situatie hier niet tussen? Stuur dan een incident in bij Customer Support.
- MeldingobjTableDescription.Fields.Count = 0Gebruikers kunnen een onverwachte fout krijgen in InSite. Als je de foutreferentie opzoekt in het logboek staat er in één van de twee meldingen een ANTA Warning. Hierin vind je de volgende foutmelding terug: WARN..................: objTableDescription.Fields.Count = 0 Oorzaak Deze melding krijg je als er iets in de inrichting (bijvoorbeeld een weergave) op InSite is aangepast, maar je browser de vorige inrichting bewaart (caching). Hierdoor krijgt de gebruiker een onverwachte fout. Oplossing Je lost de melding op door je cookies en tijdelijke internetbestanden te verwijderen.
- Melding[500 Internal Server Error] General message: GetConnector niet ondersteund voor deze app of de gebruiker is niet geautoriseerdJe krijgt deze melding bij het aanroepen van een GetConnector. Let op: Je kan deze melding ook krijgen bij een UpdateConnector of Data connector . Oorzaak Er zijn meerdere oorzaken mogelijk: Deze melding krijg je als de GetConnector niet is toegevoegd aan de App connector. Als je vanuit externe software contact legt met Profit, meldt de externe software zich aan met een toegangssleutel (token). Dit token genereert Profit vanuit een App connector. In de App connector bepaal je welke connectoren gebruikt mogen worden. Als de connector die je aanroept niet is toegevoegd aan de App connector krijg je deze melding. Deze melding krijg je ook als de connector-gebruiker niet aan de gebruikersgroep is toegevoegd die is gekoppeld in de App connector. Oplossing Er zijn meerdere oplossingen mogelijk: Voeg de GetConnector toe aan de App connector. Open de eigenschappen van de App connector via: Algemeen / Beheer / App connector . Ga naar het tabblad GetConnectoren en klik bovenin het venster op Nieuw . Vink de betreffende connector aan en klik op Voltooien . Voeg de connector-gebruiker toe aan de gebruikersgroep die gekoppeld is in de eigenschappen van de App connector. Open de eigenschappen van de App connector via: Algemeen / Beheer / App connector . Controleer welke gebruikersgroep gekoppeld is in het veld Gebruikersgroep op het tabblad Algemeen . Voeg vervolgens via de Autorisatie tool de connector-gebruiker toe aan deze groep. Weet je niet welke connector voor de foutmelding zorgt? Ga naar: Algemeen / Omgeving / Beheer / Omgevingslogboek en zoek de foutmelding op. In de details van de melding staat om welke melding het gaat (Bekijk hieronder de volledige foutmelding). Tip! Kopieer de foutmelding en plak deze in Kladblok. De melding behoudt dan zijn opmaak. Dit leest veel prettiger! Meer informatie hierover lees je in het artikel Eigen app connector inrichten in vogelvlucht Bekijk hier de volledige foutmelding Referentie : EE86F7254EC559079C96B89F1C813549 Tijdstip melding: Bron : Connector Type : Waarschuwing Omgeving : GetConnector error ================================ EnvironmentId: MemberId: UserIdIn: {09AD838F-DFE7-4CB2-BDB3-AEAC16CCB00E} ConnectorId: Landen MemberId: Description..............: General message: GetConnector niet ondersteund voor deze app of de gebruiker is niet geautoriseerd Number...................: -2147180996 #80049E3C [ANTA] Init state...............: Raised Source...................: AfasGCon Version..................: 8.1000.103 Location.................: C:\Program Files (x86)\Profit\Afas Windows\Kernel\Bin Source descr.............: AFAS Get Connector (C/S) Time.....................: DLL/EXE file.............: AfasGCon Session..................: AFAS\SVC_Com_A04 on AFAS\RESTA04001 (NoTS) ------------------------- Landmark.................: AfasGetConnector.ASOMain.GetConnectorProperties [079A0F98] AppConnectorName.........: App connector koppeling website ------------------------- Landmark.................: AfasGetConnector.Main.Prepare [07680D8A] ------------------------- Landmark.................: AfasGetConnector.Main.ExecuteWithPaging [13BD2775] PAR: parConnectorName....: Landen PAR: parOutputMode.......: 3 PAR: parFiltersXml.......: <Filters /> PAR: parSkip.............: 0 PAR: parTake.............: 100 PAR: parIncludeMetaData..: False PAR: parMarkup...........: 2 ------------------------- Log reference............: EE86F7254EC559079C96B89F1C813549