Campagneactie toevoegen

Bij een campagne voer je campagneacties uit die gericht zijn op een bepaalde doelgroep. Een voorbeeld van een campagneactie is een mailing die je stuurt naar alle contactpersonen uit de doelgroep.

Je legt deze mail vast in het dossier van alle geadresseerden zodat je weet wie er zijn benaderd. Je kunt meerdere acties toevoegen per campagne. Dit is slechts een voorbeeld. Eén dossieritem per contactpersoon is niet verplicht, omdat dit niet altijd gewenst is. Er kunnen immers ook campagneacties zijn waarbij dit gezien de omvang of aard van de doelgroep niet zinvol is.

Let op:!

Je mag alleen massaal e-mailberichten versturen aan klanten die je daar toestemming voor hebben gegeven. Via Opt-in vraag je de klanten toestemming om e-mail te versturen.

Campagneactie toevoegen:

  1. Ga naar: CRM / Campagnebeheer / Campagne.
  2. Open de eigenschappen van de campagne.
  3. Ga naar het tabblad: Campagneacties.
  4. Klik op: Nieuw.
  5. Vul de velden in.

    Selecteer eventueel een andere campagneactie waarvan je de selectie overneemt. Als je dit doet wordt de selectie niet opnieuw gegenereerd, maar letterlijk overgenomen van de geselecteerde campagneactie. Vervolgens kun je in het Contacten-tabblad van de campagneactie naar eigen inzicht handmatig contacten (ont)koppelen.

    Bij het genereren van de campagneactie worden de variabele kosten van de actie (aantal contactpersonen x kosten per eenheid) bepaalt.

  6. Klik op: Voltooien.

Direct naar

  1. Campagnes
  2. Inrichting
  3. Campagne toevoegen
  4. Campagne-actie toevoegen
  5. Dossieritemtype instellen
  6. Doelgroep bepalen
  7. Campagne-actie genereren
  8. Campagnekosten toevoegen
  9. Werkelijke kosten (inkoopfacturen) registreren
  10. Voortgang campagne monitoren
  11. Campagneresultaten bekijken
  12. Dossieritems afhandelen