thumb_up
thumb_down
link
Copy link
Copied
insert_emoticon
lmatfy
Copied

Communicatieprofiel Syntrus Achmea inrichten

Je vraagt de inzenderaccount aan via internet en je richt het communicatieprofiel in.

Je kunt de inlogaccount niet gebruiken als inzenderaccount voor de communicatieservice. Je moet de inzenderaccount apart aanvragen via de onderstaande procedure.

Deze functionaliteit is alleen beschikbaar onder de activering Uniforme pensioenaangifte en Nederland (functionaliteit). Je activeert deze functionaliteit in de gewenste omgeving. De activering kan niet meer worden teruggedraaid. Na de activering vindt een conversie plaats.

Standaard verstrekt Syntrus per aansluitnummer één inzenderaccount. Je kunt meerdere aansluitnummers (loonheffingennummers) gebruiken onder één inzenderaccount. De digitale retourberichten ontvang je op deze inzenderaccount. Eventuele inhoudelijke terugkoppeling plaatst Syntrus per aansluitnummer op de eigen portaal. De werkgevers hebben op deze manier een eigen portaal en kunnen niet van elkaar de terugkoppeling bekijken.

Een administratiekantoor kan gemachtigd worden voor één inzenderaccount om ook de inhoudelijke terugkoppeling van andere aansluitnummers in te zien op het portaal behorend bij de inzenderaccount. Als je een machtiging wilt, klik je op de optie 'Machtigingen aanvragen' op de portaal van het inzenderaccount. Je vult de loonheffingennummers in. De bijbehorende werkgever krijgt vervolgens een e-mail met een hyperlink om de machtiging te activeren. Na activering verzendt Syntrus de terugkoppeling naar het gemachtigde portaal.

Inzenderaccount aanvragen:

  1. Open de website www.pensioenaangifte.nl
  2. Log in op de website.
    • Als werkgever log je in met de gegevens die in de uitnodigingsbrief staan.
    • Als administrateur log je in met de eigen account. Deze heb je vastgelegd na ontvangst van de machtigingscode van de werkgever.
  3. Ga naar: 'Mijn pensioenaangifte'.
  4. Klik op: 'Inzenderaccount'.
  5. Vraag de 'inzenderaccount' aan, je ontvangt de gegevens via e-mail.

Communicatieprofiel instellen:

  1. Open de communicatie-omgeving. Je richt dit communicatieprofiel in de communicatie-omgeving in, niet per subomgeving.
  2. Ga naar: Algemeen / Communicatieservice / Communicatieprofiel.
  3. Open het communicatieprofiel Communicatie met Syntrus pensioenbeheer.
  4. Vink Geblokkeerd uit.
  5. Ga naar het tabblad: Authenticatie.
  6. Vul de velden in.
  7. Selecteer Webservice bij Communicatiekanaal.

    Als het aangiftebestand groter dreigt te worden dan 10 MB, kun je in overleg met Syntrus Achmea de aangifte insturen via FTP. Dan selecteer je FTP (uitsluitend na overleg met Syntrus) bij Communicatiekanaal.

  8. Op het tabblad 'Verbinding' kun je communicatie via een proxy-server instellen. Overleg dit met de systeembeheerder.
  9. Klik op: OK.

Zie ook

Direct naar

  1. Communicatieservice inrichten
  2. Autorisatie
  3. Communicatieomgeving instellen
  4. Digipoort inrichten
  5. Externe portal voor IB- Vpb-aangiften
  6. Communicatieprofiel Syntrus Achmea inrichten
  7. Communicatieprofiel BeFrank inrichten
  8. Communicatieprofiel Pensioenaangifte inrichten
  9. Communicatieprofiel APG inrichten
  10. Communicatieprofiel Arbo Unie inrichten
  11. Communicatieprofiel ArboNed inrichten
  12. Communicatieprofiel Zorg van de Zaak inrichten
  13. Communicatieprofiel AZL inrichten
  14. Communicatieprofielen TKP Beveiliging, Detailhandel en Zoetwaren inrichten
  15. Communicatieprofiel UBL inrichten
  16. Communicatieprofiel eVerbinding inrichten
  17. Communicatieprofiel Communicatie met accountant inrichten
  18. Communicatieprofiel Twinfield inrichten
  19. Communicatie met Vervangingsfonds / Participatiefonds inrichten
  20. Communicatieprofiel MijnGeldzaken inrichten
  21. Communicatieprofiel Sociaal Secretariaat inrichten
  22. Berichten verzenden en ontvangen via de communicatieservice

Process

Communicatieservice

Work area

Techniek