Termijnfactuur met tekstregels inrichten

Je kunt bij factuurtermijnen alleen kostenregels toevoegen. Als je tekstregels wilt gebruiken kun je de velden Tekstcode, Omschrijving tekst, en Tekst aan de boekingslay-out van factuurtermijnen en van de termijnfactuur toevoegen. Je moet ook de factuurlay-out aanpassen en deze velden hierop plaatsen. Deze velden kun je ook in de gegevensverzameling voor het rapport gebruiken.

Boekingslay-out Factuurtermijnen aanpassen:

  1. Ga naar: Algemeen / Beheer / Boekingslay-out.
  2. Open de eigenschappen van de boekingslay-out Factuurtermijnen die je gebruikt of voeg een nieuwe boekingslay-out toe die je baseert op de standaard boekingslay-out Factuurtermijnen (Profit).
  3. Ga naar het tabblad: Regel.
  4. Voeg de volgende velden toe aan de boekingsregel:
    • Tekstcode
    • Omschrijving tekst
    • Tekst

  5. Klik op: Opslaan en sluiten.

Boekingslay-out Termijnfactuur aanpassen:

  1. Ga naar: Algemeen / Beheer / Boekingslay-out.
  2. Open de eigenschappen van de boekingslay-out die je gebruikt voor de Termijnfactuur.
  3. Voeg de volgende velden toe:
    • Opmerking (in de kop)
    • Tekstcode (in de regel)
    • Omschrijving tekst (in de regel)
  4. Klik op: Opslaan en sluiten.

Nadat je deze lay-outs hebt aangepast kan je tekst in een nieuwe factuurtermijn toevoegen door een kostenregel toe te voegen. In deze kostenregel vul je de velden Tekstcode, Omschrijving tekst, en Tekst in.

Factuurtermijnen met tekstregels toevoegen:

  1. Ga naar: Projecten / Facturering / Factuurtermijn.
  2. Klik op: Nieuw.
  3. Voeg een kostenregel toe en vul Tekstcode, Omschrijving tekst en Tekst in:

Bij het factureren worden deze drie velden overgenomen naar de factuur.

Direct naar

  1. Termijnfacturering
  2. Termijnfacturering Inrichten
  3. Project met termijnfacturering toevoegen
  4. Factuurtermijnen toevoegen
  5. Factuurtermijnen raadplegen en wijzigen
  6. Termijn gereedmelden
  7. Termijnen factureren
  8. Eerst Factuurvoorstel maken, dan factureren
  9. Termijnfacturen wijzigen
  10. Termijnfacturen journaliseren
  11. Meerwerk en doorbelasten
  12. Projectvoortgang boeken
  13. Projectfase aan termijn koppelen