Offerte e-mailen

Je kunt een offerte e-mailen, waarbij de offerte wordt opgeslagen als een PDF-document en wordt meegestuurd als bijlage van de e-mail.

Small Business verstuurt het e-mailbericht naar de algemene contactpersoon tenzij er een specifieke contactpersoon voor offertes is ingesteld in de eigenschappen van de verkooprelatie. Je kunt van deze instelling nog afwijken in de kop van de offerte. Het contact dat je in de offerte gebruikt komt dan in plaats van het contact uit de eigenschappen van de verkooprelatie.

Let op: 

Small Business verstuurt de e-mail naar het adres E-mail werk dat is vastgelegd bij het contact voor de offerte.

Heeft het contact geen adres E-mail werk of is er geen contact geselecteerd, dan wordt het adres E-mail werk van de betreffende organisatie/persoon gebruikt. Is er ook geen adres E-mail werk aanwezig bij de organisatie/persoon, dan meldt Small Business dat er geen geldig e-mailadres is gevonden.

Offerte e-mailen:

  1. Ga naar: Small Business / Facturering / Offerte.
  2. Selecteer de offerte die je wilt e-mailen.
  3. Klik op de actie: E-mailen.

    Small Business geeft aan naar wie de e-mail verstuurd is.

  4. Klik op: OK

Je kunt de verzonden e-mailberichten controleren.

Direct naar

  1. Verkoopofferte
  2. Offerte toevoegen
  3. Offerte raadplegen
  4. Offerte definitief maken
  5. Offertes massaal e-mailen/afdrukken en opslaan in dossier
  6. Offerte accorderen
  7. Offerte nieuwe versie maken
  8. Offerte laten vervallen
  9. Factuur toevoegen vanuit offerte