Handelsnamen
Het is mogelijk om per administratie meerdere handelsnamen vast te leggen. Een handelsnaam is de naam waaronder een onderneming haar activiteiten uitvoert en haar producten of diensten aanbiedt aan het publiek. Het is de naam die wordt gebruikt om een onderneming te identificeren in handels- en zakelijke transacties. Deze handelsnaam kan verschillen van de officiƫle juridische naam van de onderneming en kan een belangrijk onderdeel zijn van het merk en de identiteit van een onderneming.
Inhoud |
Handelsnamen activeren
- Open de gewenste Administratie.
- Klik op de inhoudsopgave Instellingen.
Let op
Alleen Medewerkers van een administratiekantoor of klanten met de licentie Ondernemen kunnen deze functie gebruiken.
- Klik op Verkoop / Verkoopfactuur.
- Vink Handelsnamen aan.
- Klik op Opslaan (Ctrl+S).
Handelsnamen toevoegen
Let op:
Als je handelsnamen hebt geactiveerd en gaat toevoegen, zorg er dan voor dat je ook de hoofdadministratie toevoegt als handelsnaam. Anders kan je niet meer vanuit de hoofdadministratie factureren.
- Open de gewenste Administratie.
- Klik op de inhoudsopgave Instellingen.
Let op
Alleen Medewerkers van een administratiekantoor of klanten met de licentie Ondernemen kunnen deze functie gebruiken.
- Klik op de inhoudsopgave Handelsnamen.
- Klik op Nieuw (N).
- Vul een Naam in.
- Vul de NAW-gegevens in, mochten deze afwijken van de administratie.
- Selecteer een Huisstijl.
- Klik op Opslaan (Ctrl+S).
Handelsnamen gebruiken
- Voeg een nieuwe Verkoopfactuur toe.
- Selecteer de gewenste Handelsnaam.
De Huisstijl wordt toegepast.
De afwijkende NAW-gegevens worden in de voettekst gebruikt.
Handelsnaam instellen bij Klant
Verkoop je aan bepaalde klanten over het algemeen vanuit dezelfde handelsnaam? Stel dit dan bij die klant in. Dan hoef je hier niet meer op te letten bij het toevoegen van een verkoopfactuur.
- Open de gewenste Klant.
- Klik op de inhoudsopgave Instellingen.
- Klik op Verkoop.
- Selecteer de gewenste Handelsnaam.
- Klik op Opslaan (Ctrl+S).