Rapport voor factuurlay-out wijzigen/toevoegen

Profit levert standaard rapportlay-outs voor o.a. facturen mee. Je kunt standaard rapportlay-outs niet wijzigen, maar wel kopiƫren en de kopie wijzigen. Je kunt ook zelf een rapport toevoegen via rapport beheer. Zo kun je factuurlay-outs naar eigen wens aanpassen.

Ook zijn er standaard rapportlay-outs voor digitale facturen. Deze digitale facturen tonen de belangrijke gegevens van de factuurberekening op een grafische manier.

Pro_Digitale factuur met smiley (10)

De digitale factuur toont een 'smiley' (lachend, neutraal, treurig) voor betalingsgedrag van de debiteur.

De smiley wordt berekend door het verschil te bepalen tussen het aantal dagen Betaalvoorwaarde (vastgelegd in de eigenschappen van de debiteur) en het Gemiddeld aantal dagen/betaling:

  • de smiley lacht als dit verschil (Gemiddeld aantal dagen betaling minus Aantal dagen betaalvoorwaarde) negatief is.
  • de smiley is neutraal als het verschil tussen de 0 en 5 dagen ligt.
  • de smiley is treurig als het verschil groter is dan 5 dagen.

Rapportlay-out voor verkoopfactuur wijzigen/toevoegen:

  1. Ga naar:
    • Algemeen / Uitvoer / Beheer / Rapport (alle rapporten)
    • CRM / Uitvoer / Beheer / Rapport
    • Financieel / Uitvoer / Beheer / Rapport
    • Fiscaal / Uitvoer / Beheer / Rapport
    • HRM / Uitvoer / Beheer / Rapport HRM
    • HRM / Uitvoer / Beheer / Rapport Payroll
    • Ordermanagement / Uitvoer / Beheer / Rapport
  2. Selecteer het rapport voor facturen, bijvoorbeeld Digitale verkoopfactuur (Profit).

    Stel eventueel het filter op 'factuur' om te zien welke factuurlay-outs beschikbaar zijn.

  3. Klik op de actie: KopiĆ«ren.
  4. Vul een naam in voor het rapport.
  5. Klik op: Voltooien.

    Profit opent de rapportgenerator en je kunt direct aan de slag in de rapportlay-out.

  6. Ga naar: Document / Afsluiten.
  7. Klik Ja om het rapport op te slaan.

Zie ook:

Direct naar

  1. E-mailen en afdrukken rapporten inrichten
  2. Menukeuzen wachtrij autoriseren
  3. Rapporten wijzigen/toevoegen
  4. Autorisatie
  5. Rapport voor factuurlay-out wijzigen/toevoegen
  6. E-mailen rapporten inrichten
  7. Verkooprelatie inrichten voor e-mailen en afdrukken
  8. Inkooprelatie inrichten voor e-mailen en afdrukken
  9. Weergave wijzigen voor verwerking
  10. E-mail en afdrukken in boekingslay-out inrichten
  11. Berichtenhistorie raadplegen en opschonen
  12. Bijlagen verstrekken
  13. Rapporten e-mailen en afdrukken (gebruik)
  14. Verzonden e-mail raadplegen