Verzuimdossier inrichten

Je kunt per medewerker/verzuimmelding een uitgebreid elektronisch verzuimdossier bijhouden in Profit.

Inhoud

Beschrijving

Het verzuimdossier bestaat uit dossieritems. Als je bij een medewerker een standaarddocument genereert, kan Profit dit als dossieritem bij de medewerker/verzuimmelding registreren. Je kunt dossieritems ook gebruiken voor notities over bijvoorbeeld de voortgang, gespreksverslagen en het opslaan van ingescande documenten.

Aan een dossieritem ligt altijd een type dossieritem met specifieke instellingen ten grondslag. Je hebt twee mogelijkheden om de typen dossieritems in Profit te zetten:

  • Je gebruikt de typen dossieritems voor HRM ook voor verzuim. Dit betekent dat je in de betreffende typen dossieritems de bestemming Medewerker + verzuimmelding moet inschakelen. Op deze manier houd je de opzet van de typen dossieritems eenvoudig.
  • Je gebruikt aparte typen dossieritems voor verzuim. Dit biedt meer mogelijkheden ten aanzien van workflows, autorisatie en andere zaken die je per type dossieritem kunt instellen.
Verzuimdossier inrichten per werkgever

Je bepaalt bij de werkgever, dat Profit bij het toevoegen en afsluiten van een verzuimmelding en bij het toevoegen van een verzuimverloopregel, automatisch een wizard start voor een nieuw dossieritem.

Voorkeurwaarde werkgever vastleggen:

  1. Ga naar: HRM / Organisatie / Werkgever.
  2. Open de eigenschappen van de werkgever.
  3. Ga naar het tabblad: Voorkeurwaarde HRM.
  4. Vink Document genereren bij verzuimmelding aan, als je wilt dat Profit automatisch een wizard start voor het genereren van een document.
  5. Klik op: Opslaan en sluiten.
Type dossieritem Ziekmelding raadplegen

Voor het ziekmeldingsproces bevat Profit een groot aantal meegeleverde typen dossieritems. Hierin kun je een klein aantal zaken wijzigen, waaronder de workflow.

Type dossieritem Ziekmelding raadplegen:

  1. Filter op 'ziek;verzuim;poortwachter'.

    Nu zie je alle beschikbare typen dossieritem rond verzuim.

    Behalve de Profit-dossieritems kunnen er nog afwijkende typen zijn: ze hebben een positief nummer en in de omschrijving ontbreekt '(Profit)'. Deze typen bevaten andere instellingen dan de Profit-typen dossieritem. Afwijkende typen kunnen afkomstig zijn uit de template of zijn speciaal voor jullie situatie toegevoegd.

  2. Open het type dossieritem Ziekmelding (Profit).

    Je ziet dat in de eigenschappen drie tabbladen beschikbaar zijn.

    De bestemming van alle typen dossieritem voor HRM is de Medewerker. In de meegeleverde typen zie je dit niet expliciet terug.

    Je kunt in deze typen dossieritems slechts een klein aantal wijzigingen doen.

  3. Ga naar het tabblad: Workflows.
  4. Open de eigenschappen van de workflow.

    Hrm_Typen dossieritem raadplegen (100)

    De stappen in de workflow staan in het midden. De ziekmelding zelf is geen onderdeel van de workflow. Na het ziekmelden gaat er een ter info taak naar de juiste medewerker.

    Je kunt de workflow wijzigen.

    Let op:

    Condities die je instelt op de stap Ziekmelden zijn niet van invloed op de ziekmelding zelf. Die is al toegevoegd op het moment dat deze workflow start. Deze workflow gaat slechts over de Ter info-taak.

Zie ook

Direct naar

  1. Verzuim inrichten
  2. Actuele gegevens vernieuwen
  3. Sluitingsdagen- / feestdagentabel toevoegen
  4. Invoer in uren:minuten of honderdsten
  5. Instantie Arbo
  6. Digitale aanlevering aan UWV
  7. Verzuimdossier inrichten
  8. Eindtijd verzuim inrichten
  9. Wachtdagen
  10. Wet Verbetering Poortwachter inrichten