Factuur niet verder confronteren

Het kan voorkomen dat je een inkoopfactuur en een ontvangst niet verder samen kunt confronteren, terwijl er nog wel een verschil aanwezig is. Je kunt er dan voor zorgen dat er geen verdere confrontaties mogelijk zijn door de status Niet confronteren toe te kennen aan een nog niet geconfronteerde factuur en de status Afgehandeld aan een gedeeltelijk geconfronteerde factuur.

Factuur niet verder confronteren:

  1. Ga naar: Financieel / Crediteur / Crediteur
  2. Selecteer de crediteur waarvoor bovenstaande actie uitgevoerd moet worden.
  3. Ga naar het tabblad: Openstaande posten.
  4. Selecteer de juiste openstaande post.
  5. Klik op: ActiesNiet confronteren.

    Profit meldt dat bij doorgaan de status 'Niet confronteren' wordt toegekend aan een nog niet geconfronteerde factuur en de status 'Afgehandeld' aan een gedeeltelijk geconfronteerde factuur.

  6. Klik op: Ja.

Een alternatieve werkwijze is de eigenschappen van de openstaande post op te vragen en vervolgens te kiezen voor de actie Factuur niet confronteren. Deze actie is ook mogelijk vanuit Ordermanagement / Inkoopproces / Confrontatie.

Let op:

De actie Niet confronteren is niet terug te draaien.

Direct naar

  1. Ontvangst confronteren
  2. Inrichting Confrontatie Ontvangst
  3. Journaliseer
  4. voorbeeld journaalposten
  5. Ontvangst confronteren vanuit Financieel
  6. Ontvangst confronteren vanuit Ordermanagement
  7. Factuur niet verder confronteren
  8. Confrontatie terugdraaien in Ordermanagement
  9. Voorbeeld confrontatie ontvangst
  10. Inkoopfacturen controleren
  11. Ontvangst confronteren in Profit Financieel
  12. Ontvangst confronteren in Profit Ordermanagement
  13. Verplichtingen via inkoop