Confrontatie terugdraaien in Ordermanagement

Soms moet je de confrontatie tussen factuur en ontvangst ongedaan maken. Dit speelt bijvoorbeeld als een confrontatie heeft plaatsgevonden met verkeerde gegevens of als bij nadere inspectie van de ontvangen goederen het nodig is om te reclameren. Als je een confrontatie terugdraait wordt, als de confrontatie is gejournaliseerd, ook de journaalpost teruggedraaid met een tegenboeking.

Vanuit de weergave Confrontaties kun je per regel aangeven welke je wilt verwijderen. Een regel in de weergave Confrontaties heeft betrekking op één factuur en één ontvangst en mogelijk meerdere ontvangstregels.

Confrontatie terugdraaien in Ordermanagement:

  1. Ga naar: Ordermanagement / Inkoopproces / Confrontatie
  2. Selecteer de te verwijderen confrontatieregel.
  3. Klik op: Acties / Verwijderen.

Het verwijderen van een confrontatie heeft tot gevolg dat de status van een inkoopfactuur en ontvangst(regel) kan wijzigen.

Confrontatie raadplegen:

  1. Ga naar: Ordermanagement / Inkoopproces / Confrontatie
  2. Dubbelklik op de te raadplegen confrontatie.
  3. Ga naar het tabblad: Confrontatieregels.

    Hier zie je de gegevens van de regels. Voeg eventueel het veld Bedrag confrontatie toe als dit ontbreekt.

  4. Klik op: ActiesOntvangst.
  5. Selecteer eventueel een lay-out.

Direct naar

  1. Ontvangst confronteren
  2. Inrichting Confrontatie Ontvangst
  3. Journaliseer
  4. voorbeeld journaalposten
  5. Ontvangst confronteren vanuit Financieel
  6. Ontvangst confronteren vanuit Ordermanagement
  7. Factuur niet verder confronteren
  8. Confrontatie terugdraaien in Ordermanagement
  9. Voorbeeld confrontatie ontvangst
  10. Inkoopfacturen controleren
  11. Ontvangst confronteren in Profit Financieel
  12. Ontvangst confronteren in Profit Ordermanagement
  13. Verplichtingen via inkoop