thumb_up
thumb_down
link
Copy link
Copied
insert_emoticon
lmatfy
Copied

AFAS Klantportal

De Klantportal is een beveiligd gedeelte van de AFAS website, speciaal bedoeld voor de organisatie. De Klantportal biedt onder andere toegang tot Support, Opleidingen, Releasenotes bij nieuwe Updates en Consultancy.

Inhoud

Beschrijving

Een van de medewerkers in de organisatie is beheerder van de AFAS Klantportal. Hij kan gebruikers toevoegen en ze eventueel ook aanstellen als beheerder. Elke gebruiker heeft een bepaalde rol die zijn mogelijkheden op de site bepaalt:

Rollen AFAS Klantportal

Gebruikers zonder rol:

  • Eigen gegevens wijzigen

Gebruikers met de rol Medewerker:

  • De mogelijkheden van gebruikers zonder rol
  • Gebruiker kan zich inschrijven voor een cursus en heeft toegang tot digitaal cursusmateriaal.
  • Incidenten insturen en eigen incidenten raadplegen
  • Toegang tot het Profit Update Center (releasenotes raadplegen)

Gebruikers met de rol Beheerder

  • De mogelijkheden van gebruikers met de rol Medewerker
  • Eigen incidenten of alle incidenten raadplegen
  • Contactpersonen beheren (inclusief het toekennen van autorisatierollen)
  • Organisatiegegevens aanpassen
  • Facturen raadplegen

Gebruikers met de rol Incidentenbeheer

  • Alle incidenten raadplegen. Om deze rol te gebruiken moet je een incident insturen. AFAS Support zal de rol dan activeren, vervolgens kan de beheerder de rol aan de juiste contactpersonen in je organisatie toekennen.

De beheerder van de Klantportal kan andere medewerkers (collega's) als beheerder aanstellen. Raadpleeg het AFAS Helpcenter voor meer informatie.

Rol in de organisatie

In je persoonlijke gegevens op de AFAS Klantportal heb je de mogelijkheid om jouw rol in de organisatie aan te vinken. Op basis van jouw rol informeert team Customer Care je proactief over wijzigingen in de software. Ben je applicatiebeheerder en ligt het beheer van de software in jouw handen? Vink dan de rol Beheer van AFAS aan. Je ontvangt dan proactief alle belangrijke informatie in je mailbox.

Informatie rondom een nieuwe versie van Profit

Vier keer per jaar leveren wij een nieuwe versie van onze software uit. Als je hier proactief over geïnformeerd wilt worden, vink dan het veld Tips & Trucs / Nieuw in Profit aan in je persoonlijke gegevens op de AFAS Klantportal.

Let op:

Je bent zelf verantwoordelijk voor het up-to-date houden van de gegevens van de organisatie via de AFAS Klantportal. De beheerder kan zelf bijvoorbeeld een adreswijziging of een andere contactpersoon voor digitale facturen vastleggen via de AFAS Klantportal.

AFAS zal je enkele keren per jaar een e-mailbericht sturen met het verzoek de contactgegevens van de organisatie te controleren.

Werkwijze

Process

AFAS

Work area

Algemeen