Cliënt Vpb beoordelen

Als alle voorgaande stappen zijn voltooid komt de cliënt bij de stap Cliënt beoordelen te staan. Deze stap is bedoeld om te beoordelen of een cliënt het volgende jaar nog cliënt is of dat de cliënt beëindigd moet worden. Als de cliënt het volgende jaar cliënt is moet je aangeven of deze cliënt mee moet in de uitstelregeling.

Cliënt Vpb beoordelen:

  1. Klik op: Voortgang (Workflow).
  2. Vul de velden in.:

    'Volgend jaar cliënt': Vink dit veld aan als de cliënt volgend jaar nog cliënt is.

    'Doet volgend jaar mee met uitstelregeling': Vink dit veld aan als de cliënt volgend jaar mee doet met de uitstelregeling.

    'Cliënt beoordeeld': Geef hier de datum in waarop je de cliënt hebt beoordeeld.

  3. Klik op: Aanpassen om de gegevens op te slaan.

Als deze taak wordt afgehandeld verdwijnt de aangifte van de cliënt uit de takenlijst; hij is voor dit jaar afgerond. Na de jaarovergang verschijnt deze cliënt (indien niet afgemeld) logischerwijs weer in de eerste stap van de workflow het plannen van de aangifte.

Wanneer je deze taak (Cliënt beoordelen) niet afhandelt, blijft de taak open staan totdat een jaarovergang plaatsvindt. Bij de jaarovergang wordt ervan uitgegaan dat alle Niet expliciet afgemelde cliënten ook mee gaan naar het volgende jaar. De in het vorige jaar aanwezige algemene instellingen voor de uitstelregeling worden dan voor deze cliënten overgenomen naar het nieuwe jaar.

Wanneer of hoe is het veld Cliënt is akkoord te vullen met datum?

Dit wordt automatisch gevuld als je kiest voor Klaarzetten aangifte dmv barcode. Je kunt dit veld niet zelf aanvinken.

Direct naar

  1. Aangifte Vpb uitwerken
  2. Aangifte Vpb plannen
  3. Gegevens aangifte Vpb opvragen
  4. Controleren volledigheid ontvangen gegevens Vpb
  5. Aangifte Vpb opstarten
  6. Aangifte Vpb verwerken
  7. Aangifte Vpb versturen aan cliënt
  8. Versturen aangifte Vpb aan Belastingdienst
  9. Cliënt Vpb beoordelen
  10. Simulatie Vpb