Administratie-instellingen vastleggen

Je legt in de administratie-instellingen de algemene en financiƫle instellingen voor je administratie. Je hebt een deel van de instellingen al vastgelegd bij het toevoegen van de administratie. Dit onderwerp heeft betrekking op de algemene administratie-instellingen. De overige instellingen voor je administratie staan beschreven bij de financiƫle inrichting van de betreffende onderwerpen.

Algemene administratie-instellingen vastleggen:

  1. Ga naar: Small Business / Inrichting / Instellingen administratie.

  2. Ga naar het tabblad: Algemeen.

    Op dit tabblad staan eigenschappen die je hebt opgegeven bij het toevoegen van de administratie, waaronder het adres. Je kunt deze nog aanpassen.

  3. Controleer de gegevens. Selecteer jouw organisatie (of persoon) bij Organisatie/persoon als je deze hebt vastgelegd in CRM. Profit neemt dan automatisch de gegevens over van de organisatie, zoals KvK-nummer, contactpersoon en telefoonnummer.

    De adresgegevens worden gebruikt in bepaalde standaardrapporten, zoals factuurrapporten. Controleer de rapporten nadat je het adres hebt aangepast, om er zeker van te zijn dat het juiste adres getoond wordt.

  4. Ga naar het tabblad: Verstrekking.
  5. Vul hier een e-mailadres en afzender in voor e-mailberichten die je vanuit Small Business verstuurt, zoals elektronische facturen. Als je de naam van de afzender niet invult, gebruikt Small Business de naam van de administratie als afzender van de e-mailberichten. Neem in ieder geval de naam van de organisatie op, zodat de afzender de e-mailberichten niet als spam behandelt.

    Fin_Administratie voor eVerbinding inrichten

    Voorbeeld:

    Het bedrijf EnYoi gebruikt de volgende gegevens:

    E-mailadres afzender: noreply@enyoi.nl

    Naam afzender: EnYoi ICT

  6. Als je de verkoopfacturen verstrekt als e-factuur (UBL-factuur) selecteer je een bankrekeningnummer bij Bankrek. verkoopfactuur. Dit is het bankrekeningnummer waaraan de verkooprelatie de e-factuur moet betalen en geldt alleen voor deze administratie.

    Je kunt Bankrek. verkoopfactuur ook vastleggen bij het verkooprelatieprofiel, echter geldt dit bankrekeningnummer dan voor alle administraties.

  7. Vul het Bedrijfs-Id eVerbinding van de administratie in als je e-facturen verstuurt en ontvangt via eVerbinding.

    Je kunt dit veld alleen invullen als je eVerbinding hebt geactiveerd.

  8.  Klik op: OK.

Direct naar

  1. Inrichting
  2. Administratie-instellingen vastleggen
  3. Landinstellingen
  4. Periodetabel
  5. Periodeverdeeltabel inrichten
  6. Autonummering en tellers inrichten
  7. Grootboek inrichten
  8. Dagboek inrichten
  9. Debiteuren en crediteuren inrichten
  10. Bankrekeningen instellen
  11. Facturering en integratie inrichten
  12. Facturering inrichten voor artikelen en prijslijsten
  13. Afdrukken en e-mailen inrichten
  14. BTW/ICP-aangifte inrichten
  15. Automatische betalingen inrichten
  16. Elektronische bankafschriften inrichten
  17. Verbijzondering (kostenplaatsen) inrichten
  18. Vaste Activa inrichten
  19. Auditfile
  20. Herberekenen cumulatieven