Projecten in OutSite inrichten
Voordat je gebruik kunt maken van Projecten met Project Self Service (PSS) in InSite en/of OutSite moet je de functionaliteit inrichten.
Voordat de gebruikers van OutSite bij de Projecten portal kunnen moet je het menu aan de site toevoegen en de typen pagina's voor Projecten activeren in de site.
Als je het menu Projecten toevoegt aan de site dan beschik je automatisch over een basispagina, een standaard projectpagina met basisinformatie, voor het raadplegen van Mijn projecten en Projecten.
Voor geïnteresseerden kun je de basispagina voor projecten beschikbaar stellen. De basispagina dient tevens als bron voor de pagina’s voor teamleden en de rol die ze spelen binnen het team.
Inhoud |
Typen pagina's activeren voor Projecten in OutSite
Voor de Projecten portal activeer je de typen pagina Projecten. Je kunt ook Teams activeren als je de functionaliteit voor raadplegen van teams en teamleden beschikbaar wilt stellen.
Typen pagina voor Projecten in OutSite activeren:
- Open Profit.
- Ga naar: Algemeen / In & OutSite / Site.
- Open de eigenschappen van de site.
- Ga naar het tabblad: Typen pagina.
- Vink Geactiveerd aan achter Projecten.
- Klik op: Opslaan en sluiten.
Menu-item aanmaken voor Projecten in OutSite
Je voegt het menu-item Projecten toe aan de site. Op deze portal pagina beschik je automatisch over de gegevens van Projecten.
Menu-item Projecten toevoegen: