Inrichting Projecten
Als je per project de kosten en opbrengsten en de voortgang in de werkzaamheden wilt bewaken in Profit Projecten, moet je dit eerst inrichten.
Beschrijving
Voor de registratie van uren, eenheden en kosten in de nacalculatie van Profit Projecten en voor de facturering gebruikt Profit ook gegevens uit de andere modules. Deze moet je ingericht hebben, voordat je Profit Projecten kunt gebruiken. Verder zijn er specifieke instellingen voor Profit Projecten, die je moet uitvoeren.
Bij het inrichten en onderhouden van Profit Projecten, kun je voor diverse methoden kiezen. Het is belangrijk hier de voor jouw organisatie juiste keuzes te maken.
Het maken van concepten is een extra stap in het factureringsproces. Voordat je de nacalculatieregels factureert, maak je eerst een conceptfactuur. Het concept kun je (laten) controleren en bewerken. Concepten gebruik je met name als je voor een project meer dan één factuur maakt of voor verrekening met voorschotfacturen.
Als je artikelen gebruikt in een project kun je dit alleen via Profit Projecten regelen, maar je kunt ook van de integratie tussen Profit Projecten en Profit Ordermanagement gebruik maken. Via de integratie kun je voor de artikelen voorraad reserveren en/of bestelvoorstellen genereren, de ontvangst van de artikelen registreren en de artikelen verzamelen voor een project(fase) op een pakbon.
Werkwijze
Extra Functionaliteiten
|