Afdeling of Afleveradres toevoegen als contact

Je kunt een specifieke afdeling toevoegen als contact bij een organisatie of persoon.

Je gebruikt dit ook om een afleveradres voor je eigen organisatie te registreren zodat je in een inkooporder kunt aangeven dat de inkooprelatie hier moet leveren.

Voorbeeld: 

Bij organisatie Accento Consultants heb je contact met de afdeling Afdeling inkoop, op een afwijkend adres.

Contact van het type Afdeling (of Afleveradres) toevoegen aan Organisatie:

  1. Ga naar: de organisatie waaraan je het contact wilt toevoegen, bijvoorbeeld via CRM / Organisatie/persoon / Organisatie/persoon.
  2. Open de eigenschappen van de relatie.
  3. Ga naar het tabblad: Contacten.

    Hier zie je zowel contactpersonen, afdelingen als afleveradressen als die er zijn.

    Of ga naar het tabblad Afleveradressen als je een afleveradres wilt toevoegen (dit is ook via het tabblad Contacten mogelijk).

  4. Klik op: Nieuw
  5. Selecteer het type contact dat je gaat toevoegen, namelijk Afdeling bij organisatie.

    (In geval van een afleveradres selecteer je Afleveradres).

  6. Klik op: Volgende

  7. Vul de naam van de afdeling in bij Afdeling. Bijvoorbeeld Afdeling inkoop.
  8. Selecteer eventueel een afwijkend adres. In principe worden in eerste instantie de gegevens van de organisatie getoond.
  9. Geef specifiek voor de contact afdeling aan of er correspondentie naar verstuurd moet worden en of er een voorkeur bestaat voor een medium via welke correspondentie moet plaatsvinden.
  10. Klik op: Voltooien

Direct naar

  1. Organisaties en Personen
  2. Inrichting
  3. Organisaties
  4. Personen
  5. Contactpersonen
  6. Afdeling of afleveradres toevoegen als contact
  7. Koppelingen raadplegen
  8. Communicatiegegevens
  9. Gegevens optimaliseren
  10. Vereisten e-mailadres
  11. Verwijderen inkoop- en verkooprelaties zonder mutaties
  12. Verwijderen/anonimiseren personen en relaties met mutaties