Cliënt IB beoordelen

Als alle voorgaande stappen zijn voltooid komt de cliënt bij de stap Cliënt beoordelen te staan. Deze stap is bedoeld om te beoordelen of een cliënt het volgende jaar nog meedoet of beëindigd moet worden. Als de cliënt meedoet moet worden aangegeven of deze cliënt meedoet aan de uitstelregeling.

Beoordelen van de cliënt IB in InSite:

  1. Open in InSite de cockpit van de Cliënt IB.
  2. Klik op: Voortgang(workflow).
  3. Vul de velden in. 
  4. Klik op Aanpassen om de gegevens op te slaan.

Als deze taak wordt afgehandeld verdwijnt de cliënt uit de takenlijst; hij is voor dit jaar afgerond. Na de jaarovergang verschijnt deze cliënt (indien niet afgemeld) logischerwijs weer in de eerste stap van de workflow: Plannen van de aangifte.

Wanneer je de taak Cliënt beoordelen niet afhandelt, blijft deze openstaan totdat een jaarovergang plaatsvindt. Bij de jaarovergang wordt ervan uitgegaan dat alle niet expliciet afgemelde cliënten ook mee gaan naar het volgende jaar. De in het vorige jaar aanwezige algemene instellingen voor de uitstelregeling worden dan voor deze cliënten overgenomen naar het nieuwe jaar.

Wanneer of hoe is het veld Cliënt is akkoord te vullen met datum?

Dit wordt automatisch gevuld als je kiest voor Klaarzetten aangifte d.m.v. barcode. Je kunt dit veld niet zelf aanvinken.

Direct naar

  1. Aangifte IB uitwerken
  2. Fiscale stappenflow inrichten
  3. Aangifte IB plannen
  4. Gegevens aangifte IB opvragen
  5. Controleren volledigheid ontvangen gegevens IB
  6. Simulatie IB
  7. Aangifte IB opstarten
  8. Aangifte IB verwerken
  9. Aangifte IB controleren
  10. Aangifte IB accorderen
  11. Aangifte IB afdrukken
  12. Klaarzetten aangifte IB
  13. Versturen aangifte IB aan Belastingdienst
  14. Communicatie over verstuurde IB aangiften
  15. Cliënt IB beoordelen