Controleren volledigheid ontvangen gegevens IB

Zodra in de eigenschappen van een cliënt is aangegeven dat alle benodigde gegevens zijn ontvangen wordt de taak voor het controleren van de volledigheid van de ontvangen gegevens gestart. Als je zowel bij de accountant als bij de cliënt gegevens hebt opgevraagd, zal deze taak pas verschijnen als je voor beide hebt aangegeven dat de benodigde gegevens zijn ontvangen.

Inhoud

Controleren volledigheid

Als je hebt gecontroleerd dat de ontvangen gegevens volledig zijn kun je dit in Profit vastleggen.

  1. Ga naar: Fiscaal / Inkomstenbelasting / Cliënt IB.
  2. Open de eigenschappen van de cliënt.
  3. Ga naar het tabblad: Voortgang.
  4. Open de eigenschappen van het belastingjaar
  5. Ga naar het tabblad: Aangifte.
  6. Vul bij Gegevens compleet de datum in waarop je gecontroleerd hebt dat je alle gegevens van de cliënt (en de accountant) heeft ontvangen.
  7. Klik op: Opslaan en sluiten

Controleren volledigheid in InSite

Als je hebt gecontroleerd dat de ontvangen gegevens volledig zijn kun je dit in Fiscaal InSite vastleggen.

  1. Ga naar: Fiscaal / Inkomstenbelasting / Cliënt IB.
  2. Selecteer de cliënt.
  3. Klik op: Cockpit.
  4. Klik op: Voortgang (workflow).
  5. Vul bij Gegevens compleet de datum in waarop je gecontroleerd hebt dat je alle gegevens van de cliënt (en de accountant) hebt ontvangen.
  6. Klik op: Aanpassen

    Nu wordt automatisch de taak Aangifte verwerken gestart. Er kan tijdens deze taak 1 op 1 contact zijn geweest met de cliënt/accountant, zonder tussenkomst van het systeem om zodoende de onverhoopt toch nog ontbrekende gegevens op te vragen. Na het afronden van de taak wordt deze niet meer in het overzicht van de te controleren ontvangen gegevens getoond.

Als is vastgelegd dat er gegevens zijn ontvangen wordt de taak voor het opvragen van gegevens niet meer gestart, dit om onnodige correspondentie met cliënten of accountants te voorkomen. Als blijkt dat de gegevens toch niet volledig waren, moet je dit handmatig (per brief, e-mail, fax of telefonisch) navragen bij degene die de gegevens moet aanleveren. Zolang de gegevens nog niet volledig zijn blijft deze taak actief.

Direct naar

  1. Aangifte IB uitwerken
  2. Fiscale stappenflow inrichten
  3. Aangifte IB plannen
  4. Gegevens aangifte IB opvragen
  5. Controleren volledigheid ontvangen gegevens IB
  6. Simulatie IB
  7. Aangifte IB opstarten
  8. Aangifte IB verwerken
  9. Aangifte IB controleren
  10. Aangifte IB accorderen
  11. Aangifte IB afdrukken
  12. Klaarzetten aangifte IB
  13. Versturen aangifte IB aan Belastingdienst
  14. Communicatie over verstuurde IB aangiften
  15. Cliënt IB beoordelen