Locaties toevoegen

Je gebruikt locaties voor de volgende onderdelen in Profit:

  • Cursuslocaties, voor Cursusmanagement in Profit CRM

    Elke cursus heeft een voorkeurslocatie. Per evenement en per sessie kun je hiervan afwijken.

  • Agendalocaties, voor de Agenda in InSite.
  • Activalocaties, voor Vaste activa in Profit Financieel
  • Locaties per werkgever

    Je kunt locaties koppelen aan werkgevers, o.a. voor declaraties. Bij het aanmaken van een werkgever kan direct een locatie worden aangemaakt. Als een locatie geschikt is voor HRM, kan deze aan een werkgever worden gekoppeld.

    Je kunt nu per locatie ook de adresgegevens invullen.

Locatie toevegen:

  1. Ga naar: Algemeen / Locatie / Locatie.
  2. Klik op: Nieuw.
  3. Vul de omschrijving in.
  4. Geef met de velden Locatie beschikbaar voor afspraken en Locatie beschikbaar voor evenementen aan of de locatie gebruikt mag worden voor een afspraak of cursusevenement.

    Met het veld Locatie beschikbaar voor HRM kun je de locatie in HRM gebruiken (voor declaraties en andere doeleinden). Als je dit veld aanvinkt, koppel je per werkgever de gewenste locaties in HRM / Organisatie / Werkgever, tabblad Locatie. Vul de adresgegevens in, omdat de locatie gebruikt kan worden voor declaraties.

    Als je het veld Locatie beschikbaar voor HRM hebt aangevinkt, dan is het adres verplicht.

  5. Voltooi de wizard.

In de weergave zie je waar de locatie voor gebruikt kan worden. Daarnaast zie je in kolom Bron locatie op welke manier de locatie is aangemaakt.

  • Algemeen: Locatie aangemaakt via Algemeen / Locatie / Locatie.
  • Werkgever: Locatie gebaseerd op vinkje Werkgever als locatie beschikbaar stellen in startmenu: HRM / Organisatie / Werkgever.
  • Profit: Meegeleverd met Profit.

    Let op:

    De locatie Thuis wordt automatisch meegeleverd.

Locatie toevoegen vanuit de werkgever:

  1. Ga naar: HRM / Organisatie / Werkgever.
  2. Open de eigenschappen van de werkgever.
  3. Ga naar het tabblad: Voorkeurwaarde HRM.
  4. Vink Werkgever als locatie beschikbaar stellen aan.
  5. Door dit veld aan te vinken wordt er een locatie aangemaakt in Algemeen / Locatie / Locatie, Deze locatie wordt gekoppeld aan de werkgever.
  6. Je onderhoudt de locaties bij een werkgever op het tabblad Locaties. Vergeet niet dit tabblad te autoriseren.

Locaties importeren:

Je importeert locaties via Algemeen / Beheer / Import / Locatie. Als een importbestand nieuwe locatiecodes bevat, worden de locaties geïmporteerd. Als een importbestand bestaande locatiecodes bevat, wordt deze locaties gemuteerd.

Locatiecode wijzigen:

Klik op de actie Wijzigen locatiecode om de code van de geselecteerde locatie te wijzigen.

Deze wijziging wordt niet gesynchroniseerd met agenda-afspraken in Exchange. Gebruikers zien in Outlook Agenda dus de oude locatiecodes bij bestaande afspraken, in plaats van de nieuwe locatiecodes.

Vrije velden toevoegen aan locaties:

Voor het inrichten van vrije velden ga je naar Algemeen / Beheer / Management tool en open de functiegroep Agenda. Aan het bestand Locatie algemeen kun je de vrije velden toevoegen.

Direct naar

  1. Basisinrichting
  2. Functionaliteit activeren
  3. Landinstellingen
  4. Talen inrichten
  5. Invoer van tijdvelden inrichten
  6. Sluitingsdagen instellen
  7. Periodetabel inrichten
  8. Periodeverdeeltabel inrichten
  9. Autonummering en tellers inrichten
  10. Bankrekeningen instellen
  11. Facturering en integratie inrichten
  12. Afdrukken en e-mailen rapporten inrichten
  13. E-facturering inrichten
  14. Journalisering inrichten
  15. Afrondingsmethode instellen
  16. Logging instellen
  17. Wachtrij inrichten en gebruiken