thumb_up
thumb_down
link
Copy link
Copied
insert_emoticon
lmatfy
Copied

Betaalopdracht en bankrekening autoriseren

Om de (terug)betaalopdracht te kunnen gebruiken moet je een aantal menukeuzes en acties autoriseren.

Autorisatie inrichten:

  1. Ga naar: Algemeen / Beheer / Autorisatie tool.
  2. Ga naar het tabblad: Onderhoud groepen.
  3. Selecteer de te autoriseren groep.
  4.  Ga naar het tabblad: Menu.
  5. Vink de te autoriseren menukeuzen aan:
    • Algemeen / Inrichting /Instellingen betalingen / Bankrekening
    • Financieel / Crediteur / Betaalopdracht.
  6. Ga naar het tabblad: Autorisatie.
  7. Ga naar: Algemeen / Inrichting /Instellingen betalingen / Bankrekening / Tabbladen.
  8. Autoriseer het tabblad: Betaling.
  9. Ga naar: Financieel / Betalingsverkeer / Tabbladen.
  10. Autoriseer de tabbladen:
    • Algemeen
    • Crediteuren 
    • Facturen
  11. Ga naar: Financieel / Betalingsverkeer / Acties.
  12. Autoriseer de acties:

    Fin_Betaalopdracht en bankrekening autoriseren (10)

  13. Autoriseer bij het onderdeel Betalingsverkeer de tabbladen Algemeen, Crediteuren, Facturen én de acties Crediteurenbetaling toevoegen factuur ,  Debiteurenterugbetaling toevoegen factuurDebiteurenincasso toevoegen factuur als je de gebruiker/groep de mogelijkheid wilt geven om nog een factuur aan een incasso-, betaal- of terugbetaalopdracht te kunnen toevoegen nadat de opdracht is aangemaakt (N.B. de opdracht mag nog niet zijn verwerkt). Je kunt de acties Nieuw, Eigenschappen en Verwijderen niet apart autoriseren.

    De gebruiker heeft hiermee in de incasso-, betaal- of terugbetaalopdracht toegang tot het tabblad Facturen en de acties op het tabblad Alle facturen betalen, Geen enkele factuur betalen en Toevoegen facturen. Deze acties zijn alleen zichtbaar bij een opdracht die nog niet is verwerkt.

  14. Sluit de Autorisatie tool.
  15. Klik op Ja bij de melding.

    De omgeving opent automatisch opnieuw, met de nieuwe instellingen.

Direct naar

  1. Automatisch betalen inrichten
  2. Adres controleren
  3. Instellingen automatisch betalen
  4. Tussenrekening Betalingen onderweg toevoegen
  5. Dagboek Betalingen onderweg toevoegen
  6. Bankrekening en bestandslocatie voor automatisch betalen inrichten
  7. Crediteur inrichten voor automatische betalingen
  8. Weergave openstaande posten wijzigen
  9. Landen inrichten
  10. Transactiecodes inrichten
  11. Bankrekening inrichten voor automatisch terugbetalen debiteuren
  12. Betaaltermijnen aan betaalvoorwaarden toevoegen
  13. Rapportlay-out opdrachtbrief, betaalvoorstel en betaalspecificatie instellen
  14. Betaalspecificatie via e-mail inrichten
  15. Bankkoppeling internetbankieren inrichten
  16. Automatische betalingen inrichten (Nederlandse Antillen)

Process

Betaling

Work area

Financieel