Betaalopdracht en bankrekening autoriseren

Om de (terug)betaalopdracht te kunnen gebruiken moet je een aantal menukeuzes en acties autoriseren.

Autorisatie inrichten:

Hieronder zie je welke onderdelen je autoriseert voor de applicatiebeheerder, zodat de applicatiebeheerder de inrichting kan doen.

  1. Ga naar: Algemeen / Beheer / Autorisatie tool.
  2. Ga naar het tabblad: Onderhoud groepen.
  3. Selecteer de te autoriseren groep.
  4.  Ga naar het tabblad: Menu.
  5. Vink de te autoriseren menukeuzen aan:
    • Algemeen / Inrichting /Instellingen betalingen / Bankrekening
    • Financieel / Crediteur / Betaalopdracht.
  6. Ga naar het tabblad: Autorisatie.
  7. Ga naar: Algemeen / Inrichting /Instellingen betalingen / Bankrekening / Tabbladen.

    Autoriseer het tabblad: Betaling.

  8. Ga naar: Financieel / Betalingsverkeer / Tabbladen.

    Autoriseer de tabbladen:

    • Algemeen
    • Crediteuren 
    • Facturen
  9. Ga naar: Financieel / Betalingsverkeer / Acties.
  10. Autoriseer de acties:

  11. Autoriseer de volgende acties als je de gebruiker/groep de mogelijkheid wilt geven om nog een factuur aan een incasso-, betaal- of terugbetaalopdracht te kunnen toevoegen nadat de opdracht is aangemaakt. Je kunt de acties Nieuw, Eigenschappen en Verwijderen niet apart autoriseren.
    • Crediteurenbetaling toevoegen factuur 
    • Debiteurenterugbetaling toevoegen factuur
    • Debiteurenincasso toevoegen factuur

    De gebruiker heeft hiermee in de incasso-, betaal- of terugbetaalopdracht toegang tot het tabblad Facturen en de acties op het tabblad Alle facturen betalen, Geen enkele factuur betalen en Toevoegen facturen. Deze acties zijn alleen zichtbaar bij een opdracht die nog niet is verwerkt.

  12. Sluit de Autorisatie tool.
  13. Klik op Ja bij de melding.

    De omgeving opent automatisch opnieuw, met de nieuwe instellingen.

Direct naar

  1. Automatisch betalen inrichten
  2. Adres controleren
  3. Instellingen automatisch betalen
  4. Tussenrekening Betalingen onderweg toevoegen
  5. Dagboek Betalingen onderweg toevoegen
  6. Bankrekening en bestandslocatie voor automatisch betalen inrichten
  7. Crediteur inrichten voor automatische betalingen
  8. Weergave openstaande posten wijzigen
  9. Landen inrichten
  10. Transactiecodes inrichten
  11. Bankrekening inrichten voor automatisch terugbetalen debiteuren
  12. Betaaltermijnen aan betaalvoorwaarden toevoegen
  13. Rapportlay-out opdrachtbrief, betaalvoorstel en betaalspecificatie instellen
  14. Betaalspecificatie via e-mail inrichten
  15. Bankkoppeling internetbankieren inrichten
  16. Automatische betalingen inrichten (Caribbean)