Projectfactuur wijzigen

Je kunt onverdichte facturen achteraf nog wijzigen, zolang de facturen nog niet zijn doorgeboekt naar de financiƫle administratie. Van verdichte facturen kun je alleen de verdichtingstekst wijzigen. Bij het wijzigen van een bestaande regel worden de prijs en de korting niet opnieuw opgehaald; je kunt deze velden wel handmatig wijzigen.

Let op: 

  • Je kunt een automatische projectfactuur niet verwijderen.
  • Je kunt maar een beperkt aantal regelvelden aanpassen, waardoor je het aantal en/of de prijs kunt aanpassen.
  • Bij het wijzigen van de projectfactuur kun je deze nogmaals in het dossier opslaan. Zorg ervoor dat het meest recente dossieritem altijd behouden blijft als je de bijlage na het journaliseren wilt kunnen openen in het overzicht van de openstaande posten via Financieel / Debiteur / Overzicht / Openstaande posten. Verwijder je namelijk dit dossier dan volgt de melding 'De geselecteerde regel bevat geen bijlage.'
  • Als je de factuur, in afwijking van de incasso-instelling bij de verkooprelatie, juist wel of juist niet wilt incasseren, dan vink je het veld Incasseren aan resp. uit. Als je het veld aanvinkt, krijg je de waarschuwing of je een eenmalige incasso wilt uitvoeren. Voor automatische incasso moet je automatische incasso inrichten, het bankrekeningnummer bij de verkooprelatie vastleggen en het veld Incasseren in de gekozen boekingslay-out opnemen.

Projectfactuur van facturen:

  1. Ga naar: Projecten / Facturering / Facturen.

    Facturen met de status Afgehandeld kun je niet meer wijzigen.

  2. Open de eigenschappen van de factuur, die je wilt wijzigen.

    Je kunt regels verwijderen met de knop Verwijder.

  3. Vul de factuurregel in.

    Je kunt verschillende regeltypen opnemen in de factuurlay-out, namelijk: werksoortregels, artikelregels, tekstregels en subtotaalregels boeken.

    Het is niet mogelijk om een artikel of een samenstelling te wijzigen.

    Let op: 

    Profit bepaalt het subtotaal door de voorgaande regels tot het begin of tot het vorige subtotaal bij elkaar op te tellen! Na het wijzigen van een voorgaande regel wordt het subtotaal opnieuw berekend!

  4. Klik op: Voltooien.

Aanpassen verdichtingstekst:

Let op!

Dit kan alleen voor conceptfacturering, niet voor projectfacturering.

  1. Ga naar: Projecten / Facturering / Facturen.

    Facturen met de status Afgehandeld kun je niet meer wijzigen.

  2. Selecteer de factuur, die je wilt wijzigen.
  3. Klik op: Eigenschappen.
  4. Start de actie Verdichting onderin het scherm.
  5. Wijzig de omschrijving en/of de tekst van de verdichte factuurregels.
  6. Klik op: Voltooien.
  7. Klik op: Voltooien.

Direct naar

  1. Projectfacturering
  2. Projectfacturering inrichten
  3. Accordering en gereedmelding nacalculatie
  4. Factuurtermijnen toevoegen
  5. G-rekening inrichten
  6. Automatisch projectfacturen genereren
  7. Handmatig projectfacturen toevoegen
  8. Termijnfacturering
  9. Projectfacturen verstrekken
  10. Historie van gemailde projectfacturen controleren
  11. Projectfacturen wijzigen
  12. Projectfactuur crediteren
  13. Collectief verwijderen projectfacturen
  14. Projectfacturen journaliseren
  15. Projectfactuur in InSite raadplegen
  16. Omzet Projectfacturen over meerdere perioden verdelen
  17. Doorboeken verkoopfacturen en opbrengstboekingen